Abroncsfüggők

Itt a magyar gumiteszt is  

2017. március 31. 07:58 - butsi77

Az Autónavigátor portál évek óta készít gumiteszteket, és ezúttal is Ford Focus kombikat szereltek fel az itthon legnépszerűbbnek számító 195/65 R15 méretű abroncsokkal. Most minden eddiginél több, összesen 25 különféle garnitúrát vetettek össze, de ezek közül csak 15 volt nyári abroncs. Mivel átlag felett bővül az olcsóbb, valamint a négy évszakos abroncsok szegmense, 8 különféle négy évszakos abroncs eredményei is szerepelnek a táblázatban, valamint egy-egy használt téli és nyári gumi is.

A legjobb eredményekhez mérten 90 százalék alatti lett, de még mindig eléri a „jó” minősítést a Pirelli Cinturato P1 Verde és a Nexen N'Blue 4Season eredménye. Különösen az utóbbi teljesítményét kell kiemelni, hiszen négy évszakosként a hetedik helyet szerezte meg 15 nyári abroncs között, és természetesen ez azt is jelenti, hogy messze megelőzte a többi négy évszakos abroncs teljesítményét

A teszt negatív meglepetése az volt, hogy a 10 éves, sokat látott, de elvileg még jó, ráadásul prémiummárkás nyári gumi száraz és vizes úton, 60 kilométeres sebességnél fékezve csaknem 5 méterrel (vagyis egy autóhosszal) később állt meg, mint az első helyezett Michelin Energy Saver+.

 autonavigator_ok.png

Vagyis ismét bebizonyosodott, hogy egyszerűen nem szabad „túlhordani” az abroncsokat, mert hiába a kis futásteljesítmény, ha a gumi elöregszik. A tíz éves abroncs balesetveszélyes, nincs mese, és minden felelősségteljes autós legkésőbb 6-7 éves korban lecseréli az abroncsot akkor is, ha csak száz métert mentek velük.

A teszt során mérték a fékutakat száraz és nedves aszfalton 60 km/óráról; a kanyarjellemzőket száraz és nedves aszfalton (eltérő méretű körpályákon), valamint mérték a zajszintet és 15 km/óráról való kigördülést is, ami az abroncs gördülési ellenállására, így üzemanyag-takarékosságára utal. Pontozták továbbá az abroncsok kopási képét is a 10 vészfékezés és az ugyanennyi kanyarpróba után.

A végső sorrendhez 30 százalékos súllyal vették figyelembe a száraz aszfalton mért fékutat, 20 százalékkal a vizes úton mértet, viszont a száraz és vizes úton tapasztalt kanyarjellemzőket, valamint a kigurulást (azaz a gördülési ellenállást) egyaránt 10 százalékkal, a zajszintet 5, míg a kopásállóságot 15 százalékkal súlyozták.

Olyan abroncs került így az összevetés élére, ami semmiben sem volt legjobb, viszont mindenhol viszonylag jó eredményt hozott, ez pedig a Michelin Energy Saver+. Száraz és vizes úton fékezhetőségben egyaránt minimális lemaradással harmadik lett, kopásállóságban szinte hibátlan, míg a többi − nem annyira súlyozott − jellemző mentén inkább csak közepes. Összesítettben második lett a vizes úton legrövidebb fékutat adó Firestone Roadhawk, ami szintén elég jól szerepelt a többi versenyszámban is, nem mellesleg több mint 25 százalékkal olcsóbb az első helyezett Michelinnél, tehát a legjobb ár/érték arány díjat rögtön oda is ítélhetjük neki.

Minimális a harmadik helyezett Bridgestone Turanza T001 Evo és a negyedik Goodyear EfficientGrip Performance valamint meglepetésként még a Debica új abroncsa, a Presto HP lemaradása is. Nem mellesleg a Debica a legjobb fékutat adta száraz aszfalton − megelőzve az anyacég Goodyear prémium abroncsát is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr3112389781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása