Abroncsfüggők

Auto Bild – a legjobb nyári abroncsok

2018. június 11. 07:55 - butsi77

Nem gyakran látni olyan abroncstesztet, amelyben három második helyet találunk, majd két ötödik és két nyolcadik helyezett következik. Az Auto Bild most ilyen csodát hozott létre.

De kezdjük a lényeggel: a Hankook Ventus Prime³ az Auto Bild által lefolytatott, 195/65 R15-ös méretű nyári abroncsok tesztjének győztese. Ez volt az a teszt, amely során, még télen 51 abroncsból kiválasztották azt a húszat, amelynek legrövidebb volt a fékútja nedves és száraz aszfalton. Aztán ezt a csoportot addig tesztelték, amíg ki nem jött a bevezetőben említett végeredmény. A holtversenyben néha csak apró különbség volt a gumik között. Közülük azonban mi most csak a legjobb tíz versenyzőt mutatjuk, mégpedig azért, mert a tizedik helyre került Goodyear teljesítménye már csak kielégítő lett a tesztmesterek szerint.

a_bild_nyari_final.jpg 

Az első hat abroncs egyaránt példaszerű (vorbildlich) minősítést kapott, ami alatt a táblázatban a nedves és a száraz felületen mutatott viselkedés mellett a költségekre utaló szám látható.

Így aztán azt láthatjuk, hogy rögtön a Hankook Ventus Prime3 és a Continental PremiumContact 5 után következik a Falken Ziex ZE310.

A Hankook Ventus Prime3 abroncsot úgy fejlesztették ki, hogy a teljesítmény, a kényelem, a biztonság és környezetbarát jellemzők ideális keverékét nyújtsa. A nedves úton biztosított nagyon jó fékteljesítmény elérése kulcsfontosságú feladat volt a Hankook mérnökei számára a fejlesztés során. Ennek elérésére a Ventus Prime³ nagy tapadású szilika futófelületi keverékkel, valamint egy új keverékképző technológiával készül, mely a polimerek és kitöltőanyagok jobb eloszlását biztosítja a futófelületi keverékben. Ez javította mind a vizes fékezési teljesítményt, mind pedig a gördülési ellenállást.

A gumiabroncs és az útfelület közötti hatékony érintkezési felület a speciális tervezésű, aszimmetrikus futófelület következtében megnőtt. A futófelületi mintaelemek nagyfokú sugár- és oldalirányú merevsége mellett a speciális “hibrid keménységű” bordák a különböző merevségi szintekkel a külső és belső vállrészi területeken kivételesen jó száraz teljesítményt biztosítanak a Ventus Prime³ számára. A mintaelemek rézsútos élei a futófelület teljes területén nagyon jó száraz fékezési teljesítményt tesznek lehetővé, emellett növelik az abroncs úttal érintkező felületét fékezés közben.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr4014039988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legyes 2018.06.12. 08:41:03

Simán elhiszem az eredményt. Én is azt tapasztaltam, hogy a Hankook meglepően jó.

PITTA 2018.06.12. 09:18:28

Én pedig már csak 4 évszakosat használok... 20 000Km alatt minden időjárási körülményben próbáltam, az előtte használt átlagos téli nyárit veri.
Nyáron horvát szerpentin? Simán! Szlovák hegyek hóval? Simán!
Vredestein Quatrac 5 mi ezt toljuk.
gumipiacmagazin.hu/wp-content/uploads/2015/07/vredetei-Quatrac-5-gumi-test-winner-e1438103664128.jpg

DocBulywood 2018.06.12. 09:34:44

@PITTA:

Nekem a VQ 3-as van a kocsimon. Igaz, télen, ha már havas/jeges az út, nem megyek vele - márcsak azért sem, mert nem akarom, h a sós latyakkal beterítse a kocsi részeit, így védem a verdát.

De valóban, nyáron is nagyon kiszámítható ez a négyévszakos gumi. Nem egyből csúszik meg, hanem van egy viszonylag széles tartomány, amikor még kúszik, tehát éppen a tapadáshatáron van.

Vizes aszfalton is jobb, mint a Continental, amivel eredetileg szerelték - ne kérdezd, nem emlékszem már, pontosan mi is volt a neve.

Részemről marad a Vredestein. Mivel nem vagyok önjelölt Schumacher, nem játszom az agyam, "tatásan" vezetek, nekem bőven megfelel.

És az, h nem kell évente kétszer gumit cserélni, még az is pozitív, legalább is szerintem.

PITTA 2018.06.12. 09:40:50

@DocBulywood: Én néha szoktam tiporni, de azt is bírja, nekem is az tetszik, hogy érzed hogy jelzi hogy lassan elég lesz. Már legalább 3 ismerőst rádumáltam (ők is elégedettek vele) és nekünk is 2 kocsin is fent van. Úgysem kopik le elöregedés előtt. Másfél év alatt belement a 20000Km és nem kopott még 2mm-t se. Az egyink kocsinkon 225/45R17 van, ott a megspórolt második garnitúra ára nem kicsit jelentős...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2018.06.12. 09:59:50

Nem meglepetés, mindkét kocsimon Hankook gumik vannak, a Ventus V12 evo2-t csak ajánlani tudom, szerintem egy-két lépcsővel van csak a Michelin Pilot Sport alatt.

felső határ nincs 2018.06.12. 10:45:37

En azt se tudom miroll van szo nalunk erre van az istallosmester.

Gtusa 2018.06.12. 11:00:26

Nekem tavaly az ötödik helyett Michelin volt rajta most a hetedik bridgestone. Különbség: 1 liter és halálfélelem minden gyorsabban bevett kanyarban. Akkor mit tudhat a Hankook ha két hely között ekkora a különbség?

bontottcsirke 2018.06.12. 11:05:53

Négyévszakos Nexent használok, a télit veri, de nyári érzésre sincs semmi különös. Talán dombnak felfelé ha meredek, nagy gázra kicsit mintha jobban kaparna, de ez ilyen játék. Ilyen klímán én nem pöcsölnék szezonális gumikkal.

eßemfaßom meg áll 2018.06.12. 11:11:29

@PITTA: +1 Vredestein Quatrac 5-re nyári gőzőlgő aszfalt autópályán -tól a jéggétaposott hó -15ben-ig minden megvolt már vele és mindenhol hozta azt ami egy átlagautósnak kell.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.06.12. 12:17:50

@legyes: én a téligumijukkal nagyon nem vagyok melegégedve. Még a Scoprion verde is fényévekkel veri közúton (havat szegény kocsi amúgy se sokat lát). Nem merek bele godolni mi lenne ha P Zerót kapott volna...

Egy kérdés a szerzőhöz: minek alapján választják ki a gumiméreteket? Nyilván, a 195/65/15 egy alap és sztenderd méret, de egy csomó tömegesen fogyó méret hiányzik, főleg a középkat SUV-kre kapható gumiknal.

Esetleg lépéshátrányban lenne a Continental és inkább nem pisztkálják a témát? vagy most nagyon összeesküvési szinten tippelgetek?

legyes 2018.06.12. 12:40:10

@Ződ2000: Nekem a nonametől kicsit drágább gumik voltak a kocsin (Semperit, Barum), de a Hankook fényévekkel jobb volt, különösen vizes úton. A Semperit pl. 30°C-ban pont jó, de a legkisebb esőtől is halálfélelmem van. Régen ezért morogtam a Good Year GT2/3-ra, hogy esőben nem tapad, de azok radírgumik voltak a Semperithez képest. A Pirellikkel semmi jó tapasztalat: gyorsan kopik, nem tapad és hangos is. Az új kocsikhoz adott Continental EcoContact pedig tényleg "eco", öngyilkos jelölteknek ideális :D

butsi77 2018.06.12. 13:03:19

@Ződ2000: Az egyik legáltalánosabb méretről van szó. Időnként más kategóriát is tesztre fognak. SUV abroncsokról tavaly írtunk például: jogumi.blog.hu/2017/03/27/itt_a_suv-abroncsok_friss_teszteredmenye

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.06.12. 14:16:57

@Jogumi: ezek alakpjában véve nem SUV gumik, csak ballonosabbak. A Pirellinek egész szériája van SUV-kre takarélkostól (Verde) a sportig (Scoprion Zero). Persze van Pzero is SUV méretben csak attól az még egy sportgumi marad. Én most játszom a gondolattal hogy arra cserélek, bár a Verde kihúzott vagy 80.000km-t, viszont a vezetési élmény tényleg elmarad. Persze a Hankook Icept után így is remek.

cselaxi 2018.06.12. 14:56:07

A V jelzésű gumik 240 km/h-ig "szavatoltak". Én is bírnék annyival, de minek? Ki az, aki ilyen gumikért azért ad pénzt, mert folyamatosan használja??? Tudom, mindenki Németországban van állandóan... :-) Hol az R S T H (stb.) teszt?

pajaci 2018.06.12. 20:12:42

@PITTA: Jól mondod, a négyévszakosok főleg a prémiumok, félelmetesen jók. Good year vectort használok, tökéletes télen nyáron. Ez a jövő, illetve már a jelen.

Tetves Dög 2018.06.12. 20:45:16

Látom, itt vannak rutinos emberek, hadd kérdezzek valamit!

Én is egyre inkább hajlok a 4-évszakos gumik felé, de viszonylag ritka méret kell; a VQ5 pl. nincs is akkorában, pedig az ára is jó. Az új Conti viszont lenne, azzal meg az a bajom, hogy csak XL-esben van (91V), pedig így is elég kemény a kocsi rugózása. Nekem a 87V elég lenne.

Szerintetek mennyire érezhető a különbség a két gumi között? A 91V-s nyilván nehezebb is kicsit, az oldalfala is merevebb, nem lenne túl "sok" egy nem túl nagy (~1,3 t) kocsihoz?

2018.06.13. 06:57:13

@cselaxi: Nem muszáj neked állandóan 240-nel menned, ha olyan gumid van, ami bírja, viszont ha néha kell, akkor bírja. Arról nem beszélve, hogy a "V"-s 160-nál is biztonságosabb, mint a "H"-s 160-nál.

PITTA 2018.06.13. 10:21:47

@Tetves Dög: Nekünk a második kocsi egy UFO Civic. Arra 225/45R17 kellett. Aki hozta csak erősebbet és nagyobb sebességindexűt tudott csak hozni. Valami 91Y vagy ilyesmi lett. Nem érződik rajta, bár tény hogy felkeményedett minimális profilú nyárit cseréltünk le, így nekünk komfortosabbnak tűnik.
A gumis alig bírta felrakni a felnire...
Mivel nem írtál se autó típus se gumiméretet így nehéz válaszolni. Meg kell nézni mi a gyári ajánlás rá, az alá nem szabad menni, de felvelé nem lehet gond szerintem. Az XL legalább jobban bírja a padkázást...

Tetves Dög 2018.06.13. 18:46:06

@PITTA: OK, mindössze ennyi volt a kérdés, hogy az eggyel nagyobb terhelési indexű gumi okozott-e észrevehető változást, de ezek szerint nem igazán. Pedig a Honda se egy lágy rugózású szerzet, gondolom.
Többre nem is kellett volna válaszolni :)
Az "elég lenne a 87V" alatt meg azt értettem, hogy az az előírt.

Kösz, így azért már meg merem venni a Contit. A padka-/kátyútűrés egyébként az én fejemben is megfordult, az biztos, hogy ebből a szempontból előnyösebb a 91-es.
süti beállítások módosítása