A Skoda minden előzetes jelzés nélkül hirtelen kiadott egy sor fotót a jövő év első felében piacra lépő újdonságáról. A Skoda Scala annyira új, hogy csak az álcázott modellt engedték fényképezni, így azt sem tudni, melyik márka szállítja majd hozzá a gumikat. A fotóinkon szereplő darab alatt viszont jól láthatóan Bridgestone Turanza abroncsok vannak.
A Scala annyira friss, hogy a párizsi autószalonon meg sem mutatták: csupán a Vision RS tanulmánymodell volt látható, viszont a Scala nyilvánvalóan a Vision sorozatgyártásra érett változata. A gyár be is jelentette, hogy az új alsó-középkategóriás modelljének piaci bevezetése már 2019 első felére várható.
A fotókról nem könnyű megállapítani, hogy a Scala valóban alsó-középkategóriás, pedig mindössze 4362 milliméter hosszú, 1793 milliméter széles és 1471 magas. És ennek ellenére – a mérnöki ravaszság, valamint a 2649 milliméteres tengelytáv révén – belül csaknem minden tekintetben olyan tágas, mint az Octavia.
Ezt a kocsit többek között a Volkswagen konszern más modelljeiben megismert háromhengeres, egyliteres TSI benzinmotorok hajtják: az egyik 95, a másik 115 lóerős, és lesz egy 150 lovas, 1.5 TSI is.
A motorkínálat egyetlen dízelváltozata az AdBlue-befecskendezéssel, SCR-katalizátorral, valamint a dízel részecskeszűrővel ellátott 115 lóerős 1.6 TDI, ami a benzinesekhez hasonlóan megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.
A jövő év második felében pedig megjelenik a kínálati palettán a 90 lóerős, szintén háromhengeres 1.0 G-TEC, ami elsősorban földgázüzemre (CNG) készült, de ha kifogy a földgáz, a motor benzinnel is működik.