Nemrégiben tesztelte a Pirelli és a Ferrari az FF modellhez tervezett téli abroncsot, mégpedig nem akárhol, hanem a Sarkkörtől némileg délre a svéd tóvidéken, olyan helyen, ahol az számít túlnépesedésnek, ha a hegy másik oldalán is épül egy ház.
A mediterrán kocsinak a befagyott tavak jegén kotort pálya, valamint a 9 kilométeres erdei tesztszakasz mellett meg kellett küzdenie azzal is, hogy éjszaka mínusz 30 fok környékére hűlt a levegő.
A tesztpilótáknak észnél kellett lenni, mert a több mint 260 ezer euróba kerülő, V-tizenkettest a kocsinál alig szélesebb erdei csapáson kellett körbezavarni, olyan éles fordulókkal, hogy gyakorlatilag driftelni kellett minden kanyarban.
Képzeljük el, hogy egy hógolyó egyre nagyobb lesz, ha a földön görgetjük. Az északi száraz porhóban a téli gumiabroncs is mindent magára tapaszt. (Általában.)
Az FF téli gumiján azonban a Ferrari együttműködött a Pirellivel, hogy a Sottozero téli abroncsnak létrehozzák egy változatát. Az eredmény meglepő lett, mert annak ellenére, hogy helyiek által használatos szöges gumikkal szemben, az abroncson nincs egy árva szög sem, az FF nemcsak havon, hanem jégen is kezelhető, jól fékezhető maradt. Mindez a futófelület mintázatának és a gumikeveréknek köszönhető.