Budapesten is megjelent a kívül és belül is teljesen megújult olasz crossover, a Fiat 500X. Az Urban és a City Cross kivitel 16 hüvelykes, az összkerékhajtással is kérhető Cross változat pedig 215/55 Continental ContiEcoContact abronccsal ellátott 17-es kerekeken gurul.
Az 500X külsejét újragondolták; LED-es nappali menetfényt és Full LED fényszórókat kapott, utastere is felfrissült, bár hátulra nem fér be magas ember. A Fiat modelljei közül elsőként ez a család kínálja a vadonatúj három- és négyhengeres motorokat. A 0,33 literes hengerekből álló, moduláris szerkezetre épülő új, benzines turbómotorok között az alap az egyliteres, 120 lóerős háromhengeres, 190 Nm maximális forgatónyomatékkal, hatfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással. A nagyobb testvér a négyhengeres, 1,3 literes motor 150 lóerővel és 270 Nm forgatónyomatékkal és hatfokozatú DCT duplakuplungos sebességváltóval. A három, 1,3, 1,6 és 2,0 literes, start-stop technológiával szerelt MultiJet II turbódízel erőforrást is átdolgozták, hogy megfeleljenek az Euro 6/D-TEMP emissziós előírásoknak.
Utazás közben a táblafelismerő és az intelligens tempomat segítenek a vezetőnek betartani a sebességhatárokat. A rendszer egyetlen gombnyomásra az út menti jelzőtáblákon látható értékre módosítja a jármű sebességét, míg a szintén felár nélküli sávelhagyásra figyelmeztető funkció magasabb sebességnél segíti a közlekedést.
A külön megrendelhető ütközésmegelőző észleli a jármű útjába kerülő akadályokat, és automatikusan fékez, amennyiben a vezető nem tesz semmit az ütközés elkerülésére. A féktámogatási rendszer három funkcióból áll: automatikus vészfékrendszerből, fékelőkészítésből, valamint vészfékrásegítésből. Az első – amellett, hogy tiszteletben tartja a vezető szándékát, és meghagyja neki a jármű teljes körű irányítását – automatikus vészfékezést hajt végre, miután gondosan kiértékelte az akadályok helyzetét és sebességét, a jármű sebességét, az oldalirányú gyorsulást, a kormányszöget, valamint a gázpedálra kifejtett erőt (illetve annak bármilyen mértékű változását.) A fékelőkészítő rendszer pedig előre megnöveli a fékrendszerben a nyomást, így amikor az autonóm vészfékrendszer vagy a vezető fékezni kezd, gyorsabban reagál a fékrendszer. Végezetül a vészfékrásegítés felismeri a vészhelyzeteket, és szükség esetén a fékpedál-reakciót módosítva még gyorsabb fékerő-kifejtést biztosít.