Az új Audi Q3 családi szabadidő-autó sokoldalú tudással. A második generáció nemcsak határozottabb megjelenésű, hanem a bőséges térkínálatnak, a sokoldalú variálhatóságnak és a számos praktikus részletmegoldásnak köszönhetően a használhatósága is lényegesen javult.
Az Audi csúcsmodelljeihez hasonlóan digitális műszerfalat és nagy MMI érintőképernyőt kapott, a parkolást, a városi közlekedést és a hosszú utakat új vezetéstámogató rendszerek könnyítik meg. Ezek a továbbfejlesztett futóműhöz hasonlóan egyben a komfortot is növelik. És ha már a futómű szóba került említsük meg, hogy a képünkön látható autó Michelin Pilot Sport abroncsokat kapott.
Elődjéhez viszonyítva az új Audi Q3 csaknem minden méretében nőtt, hosszúsága 4485, szélessége 1856, míg magassága 1585 milliméter. A 77 milliméterrel megnyújtott tengelytávja bőséges, széleskörűen variálható térkínálatot tesz lehetővé. A hátsó ülés hosszirányban 150 milliméterrel eltolható, 40:20:40 arányban három részre osztott támlájának állásszögét pedig hét fokozatban lehet állítani. A csomagtartó térfogata a hátsó ülés, illetve támlája pozíciójától függően 530-tól egészen 1525 literig terjedhet. A csomagtér padlója háromféle szintre állítható be, és alatta van hely a kalaptartómnak, ha éppen útban lenne a pakoláskor.
Kezdetben négy motorváltozat – három benzin és egy dízelüzemű – szerepel az új Audi Q3 palettáján, a fronthajtású, illetve quattro összkerékhajtású változatokhoz egyaránt. Az erőforrások teljesítménypalettája 150 lóerőtől 230-ig terjed. Mindegyik motor négyhengeres, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, az erőátvitelt pedig hatfokozatú manuális vagy különösen gyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó látja el. A műutaktól távol a quattro változat állandó összkerékhajtása gondoskodik az optimális tapadási képességek jellemezte, élvezetes vezetésről és magas fokú stabilitásról. Gombnyomásra lép működésbe az extra felszerelésként rendelhető lejtmenet-asszisztens, amely ereszkedés közben tartja az előzetesen beállított sebességet.