A Hankook 2011 óta kizárólagos abroncsbeszállítója a legnépszerűbb nemzetközi túraautó bajnokságsorozatnak, amely tavaly óta a Ventus Race száraz pályás abroncs negyedik generációs változatával fut.
A DTM versenyautók aerodinamikai leszorító erejének csökkentése miatt még inkább megnő a versenyabroncsok jelentősége, hiszen még nagyobb tapadást kell biztosítaniuk.
Az idei DTM szezon még izgalmasabb és változatosabb, mert a leszorító erőt csökkentő szabálymódosítások miatt a pilóták vezetői tudása még inkább előtérbe kerül, és nagyobb feladat hárul az abroncsokra is.
Amint a Hankook DTM-főmérnöke, Thomas Baltes elmondta, a Hockenheimben végzett tesztek során a csapatok a kerékdőlésszögtől kezdve a rugózáson át a légnyomás beállításáig mindenféle lehetőséget végigzongoráztak, hogy az autókat és a Hankook versenyabroncsokat egymáshoz hangolják. A beállítási lehetőségek spektruma összességében szélesebb lett az idei évben. Mindemellett a DTM pilóták nem tudják már száz százalékosan alkalmazni a tavalyi abroncs-tapasztalatokat. Az új szabályok miatt ugyanis nemcsak a leszorító erő lett kisebb, hanem ezáltal az abroncsszerkezetre ható erők is csökkentek. Ezért a pilóták valószínűleg megpróbálnak majd a tavalyinál alacsonyabb abroncsnyomással futni.