Mintha katapult lőné ki, úgy startol el a Tesla Roadster, hang- és fényjelenségek nélkül. Tehát nem hasonlíthatjuk a rakétához, de több jellemzője olyan, mint egy közepes hatótávolságú rakétáé: hatótávja (a 200 kilowattórás akkumulátorcsomaggal) 1000 kilométer, 1,9 másodperc alatt éri el a száz kilométeres sebességet, 4,2 másodperc kell a 100 mérföldhöz (160 kilométer).
A világpremieren Elon Musk nem kívánta elárulni a kocsi végsebességét, sejtelmesen csupán annyit mondott, hogy „250 mérföld fölött”. A 250 mérföld pedig 400 kilométeres sebesség, és ha annál gyorsabban mehet Musk újdonsága, akkor akár a Koenigsegg Agera RS kihívója is lehet, márpedig ma az a leggyorsabb „utcai” autó a maga 277,9 mérföldes, vagyis 444 kilométeres csúcssebességével.
Az összkerekes Tesla Roadsternek egyébként három motorja van: egy elöl, kettő hátul. A világpremieren a sebességéhez illő Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal mutatkozott be a nagyjából 200 ezer dolláros kocsi.
Az egyre több magyar rendszámos e-autó teljesítménye sokkal kisebb, ezért nekik való a Red Dot Design Award kitüntetést elnyert Kumho Wattrun, amit a dél-koreai márka kifejezetten az elektromos autókhoz tervezett.
Elektromos kamionhoz még nem gyártanak gumiabroncsot, hiszen az első ütőképes példányt is most mutatta be a Tesla. A vontató jellegzetessége, hogy a vezetőülés középen van, és a szokásos, nagy légellenállású, óriási visszapillantó tükrök helyett apró kamerák hozzák be a külvilág képét a monitorokra.
A Bloomberg pénteki jelentése szerint a Tesla-kamion sorozatgyártása 2019-ben kezdődik. Egy feltöltéssel 800 kilométert tehet meg, és az akkumulátor valamint az elektromos motorok egymillió mérföldes, vagyis 1,6 millió kilométeres futásteljesítményt is kibírnak a Tesla közleménye szerint.