A négy évszakos gumik nem csak a havazást nemigen ismerő Egyesült Királyságban egyre népszerűbbek, hanem számos európai piacon is egyre bővül az értékesítés.
A kereslet élénkülése révén egyre érdekesebbek az összehasonlító tesztek, amelyek közül a legfrissebbet a német Autóklub Europa (ACE) és osztrák partnere az Auto, Motor und Radfahrerbund Österreichs (ARBÖ) készítette el. A vizsgálat során tízféle, 250/55 R16 méretű négy évszakos gumit szereltek egy VW Golfra, hogy választ kapjanak a kérdésre: vajon a négy évszakos abroncsok univerzális zsenik, vagy csupán a téli gumik nyári jellemzőkkel.
A vizsgálat során 80-80 pontot lehetett adni a téli és a vizes útviszonyok közti viselkedésre, 60 pont volt a maximum a száraz aszfalton és 40 pont volt a plafon a környezetvédelmi/gazdaságossági kategóriában.
Az összesen adható 260 pontot egyetlen versenyző sem érdemelte ki, viszont a 203 pontos Nokiant erősen ajánlják megvételre, míg Michelin és a Goodyear „ajánlott” minősítést kapott. A szakemberek ugyanakkor „nem ajánlott” minősítést mellékeltek a Pirelli valamint a Bridgestone négy évszakosához.
A mellékelt táblázatban a zöld és a piros színek ne ijesszenek meg senkit. A piros számok csupán azt jelzik, hogy teszem fel a száraz aszfalton mért értékek átlagánál alacsonyabb eredményt kapott az abroncs. Így tehát az a gumi, aminek az összpontszáma pirossal szerepel, korántsem rossz minőségű, csak a tíz versenyző összpontszámának átlaga magasabb lett, mint a szóban forgó abroncsé.
Azt viszont jól mutatják a teszteredmények, hogy a télen-nyáron abroncsokat nem száraz útra optimalizálták.