Az Opel a genfi autószalonon mutatta be a 21. századi GT tanulmánymodelljét, ami fő vonalaiban jelzi: folytatja az 1968-as Opel GT és a Monza Concept tradícióit. A vörös Hankook abroncs azonban a még korábbi Opel motorkerékpárra utal.
Az Opel GT Concept érdekes, múltidéző jellegzetességei közé tartoznak a Hankooktól származó nagy sebességindexű, 225/40 R18 UHP abroncsai közül a vagány, soros-görkorcsolyákét idéző keréken feszülő markánsan vörös elülsők. Ezek a maga idejében szintén avantgárdnak számító Opel-motorkerékpárra, a Motoclub 500-ra utalnak: a Motoclub 500 már 1928-ban két vörös kerékkel büszkélkedett.
A hosszú motorháztető az első Opel GT és a GM amerikai ikonja, a Corvette sziluettjét idézi, ugyanakkor meghökkentő, hogy egy ilyen progresszív kocsiba egyliteres, háromhengeres motort raknak.
Mert jó-jó, turbófeltöltős, 145 lovas, 205 newtonméter a maximális forgatónyomatéka és az alapja az ADAM, a Corsa és az Astra korszerű, teljesen alumíniumépítésű erőforrása. De tegyük a szívünkre a kezünket: háromhengeres egyliteresnek sosem lesz olyan hangja, mint egy nagyobb tüdejű motornak.
A kis méret és az alumínium motor révén a kétüléses kocsi nincs egy tonna, 8 másodperc alatt van százon, a nagy teljesítmény pedig biztosítja a 215 kilométeres csúcssebességet.
Egyébként kevés a múltidézés a GT Concepten: csak a hosszú gépháztetőről, a csomagtér-fedél elhagyásáról, a középre helyezett dupla kipufogóról, és természetesen a típusjelzésről jut eszünkbe az ős-GT, különben nyoma sincs retro-designnak.