Első ízben mutatott be dizájntanulmányt az Audi a kaliforniai Montereyben, a Pebble Beach Automotive Week alkalmával. Ezért is kapta a jövőbe mutató kocsi a PB megjelölést.
Az Audi tulajdonképpen odadobta a kesztyűt a Teslának, de amíg a Tesla Roadster Michelin gumikat kapott, az Audi Pirelli P Zero abroncsokon áll.
Így első látásra az Audi PB18 e-tron karosszériája sokkal kiforrottabb, izgalmasabb. Más kérdés, hogy a Teslának már komoly e-autós múltja van, míg az Audi mostanában vág bele a dologba. Viszont azt is tudjuk, ha Ingolstadt belekezd valamibe, akkor belead apait-anyait.
A Tesla közleménye meglehetősen szűkszavú, de annyit megtudunk belőle, hogy a Roadster két másodperc alatt gyorsul százra, hatótávolsága pedig csaknem ezer kilométer. Ugyancsak két másodperces a 830 newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkező PB18 gyorsulása, az Audi azonban azt is elárulja, hogyan éri el az autó ezt az értéket. A 4,53 méter hosszú, 2,0 méter széles és 115 centi magas tanulmánymodell hajtásáról három nagyerejű elektromos motor gondoskodik: egy elöl, kettő pedig hátul. Az utóbbiak középen elhelyezve a féltengelyeken keresztül hajtják meg a hátsó kerekeket. A maximális összteljesítmény 500 kilowatt, ám boost-üzemmódban átmenetileg akár 570 kW is a vezető rendelkezésére állhat.
Mindehhez a 22 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat elöl 275/35, hátul 315/30 méretű gumiabroncsokkal szerelték, a 19 hüvelykes szénszálas féktárcsákkal készült fékek pedig az elektromos fékrendszerrel közösen még a legkeményebb versenypálya-bevetések során is tartós fékhatással lassítják a tanulmánymodellt.
A kocsi alapkoncepciója és izgalmas vonalvezetése az Audi Malibuban létesített, új kaliforniai formatervező stúdiójából származik, ahol következetesen a jövő útján rajzolják tovább a márka formavilágát. A nagyméretű és csaknem függőleges állású hátsó szélvédővel közösen ez a formavilág – a kupé- és a kombi-farkialakítás sajátos szintéziseként – shooting-brake koncepciót idéz. Az eredmény pedig nem csupán semmi mással össze nem téveszthető sziluett, hanem 470 literrel viszonylag tágas csomagtér is, ami számos esetben a sportautók komoly hiányossága.
A PB18 e-tron műszaki koncepciója az Audi sokévi Le Mans-i győzelemsorozatából és versenytapasztalataiból is profitál, megvalósításáról pedig a márka nagyteljesítményű modelleket építő leányvállalata, az Audi Sport GmbH gondoskodik.