Abroncsfüggők

Pikes Peak rekorder a Volkswagen I.D. R

2018. június 27. 07:49 - butsi77

A Volkswagen elektromos autója, az I.D. R Pikes Peak 16 másodperccel javította meg a világhírű hegyiverseny pályacsúcsát, mégpedig Michelin gumikon. volkswagen-i-d-r-pikes-peak-0008.jpg

Az idén 96. alkalommal megrendezett felfutó verseny azért jelent különös kihívást a motorsport számára, mert ugyan csupán 19,9 kilométert kell megtenni, de a 2682 méteren lévő rajttól 156 kanyarral jutnak fel a kocsik a 4302 méter magasságban lévő célig. Odafönn pedig a ritka levegő nem kis feladatot jelent a belsőégésű motoroknak. A Volkswagen azonban nem törődött az oxigénszegény levegővel, mert erre a versenyre épített 680 lóerős elektromos kocsival, az I.D. R Pikes Peak modellel vágott neki a Colorado Springs fölött őrködő a hegynek.

vw_i_d_pike_peaks_v.jpgA nem egészen ezer kilós önsúlyú kocsival a 7 perc 57,148 másodperces időt futó francia Romain Dumas 16 másodperccel volt gyorsabb, mint a korábbi rekorder Sébastien Loeb. Így június 24-én Dumas neve is felkerült az autósport Olimposzára Sébastien Loeb, Walter Röhrl, Michèle Mouton, Stig Blomqvist, Nobuhiro Tajima és Rod Millen mellé.

bentley-bentayga-for-pikes-peak_v.jpgAz volt a mérnökök feladata, hogy megtalálják a legjobb teljesítmény/tömeg arányt. Ez a két tényező egy hagyományos belső égésű motoros versenyautóban is lényeges, de egy olyan elektromos versenyautóban, mint az I.D. R Pikes Peak még fontosabb. A szabály egyszerű: minél nagyobb a teljesítmény, annál nagyobb akkumulátor kell az autóba. Azonban szinte minden egyes gramm nemkívánatos ballaszt, főleg egy hegyi versenyen.

bentayga-pikes-peak-finish-line_v.jpg

A szénbázisú műanyag-kevlár karosszéria és a gondos számítógépes alkatrész-tervezés révén a kocsi sofőrrel együtt alig nyom többet egy tonnánál. A viszonylag alacsony ugyanakkor teljesítmény lehetővé tette, hogy az I.D. R Pikes Peak akkumulátora akkora legyen, hogy közvetlenül a sofőr mellé és mögé lehessen elhelyezni, ezzel biztosítva a tökéletes súlyeloszlást. A mérnökök a tesztek során szimulációs szoftvereket is bevetettek a mérésekhez, hogy optimalizálják az energiafogyasztást és a teljesítményt. Aerodinamikai szempontból pedig azon volt a hangsúly, hogy kompenzálják a magasban a ritkás levegő miatt elvesztett leszorító erőt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr3014075471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása