A Volkswagen elektromos autója, az I.D. R Pikes Peak 16 másodperccel javította meg a világhírű hegyiverseny pályacsúcsát, mégpedig Michelin gumikon.
Az idén 96. alkalommal megrendezett felfutó verseny azért jelent különös kihívást a motorsport számára, mert ugyan csupán 19,9 kilométert kell megtenni, de a 2682 méteren lévő rajttól 156 kanyarral jutnak fel a kocsik a 4302 méter magasságban lévő célig. Odafönn pedig a ritka levegő nem kis feladatot jelent a belsőégésű motoroknak. A Volkswagen azonban nem törődött az oxigénszegény levegővel, mert erre a versenyre épített 680 lóerős elektromos kocsival, az I.D. R Pikes Peak modellel vágott neki a Colorado Springs fölött őrködő a hegynek.



A szénbázisú műanyag-kevlár karosszéria és a gondos számítógépes alkatrész-tervezés révén a kocsi sofőrrel együtt alig nyom többet egy tonnánál. A viszonylag alacsony ugyanakkor teljesítmény lehetővé tette, hogy az I.D. R Pikes Peak akkumulátora akkora legyen, hogy közvetlenül a sofőr mellé és mögé lehessen elhelyezni, ezzel biztosítva a tökéletes súlyeloszlást. A mérnökök a tesztek során szimulációs szoftvereket is bevetettek a mérésekhez, hogy optimalizálják az energiafogyasztást és a teljesítményt. Aerodinamikai szempontból pedig azon volt a hangsúly, hogy kompenzálják a magasban a ritkás levegő miatt elvesztett leszorító erőt.