A Volkswagen elektromos autója, az I.D. R Pikes Peak 16 másodperccel javította meg a világhírű hegyiverseny pályacsúcsát, mégpedig Michelin gumikon.
Az idén 96. alkalommal megrendezett felfutó verseny azért jelent különös kihívást a motorsport számára, mert ugyan csupán 19,9 kilométert kell megtenni, de a 2682 méteren lévő rajttól 156 kanyarral jutnak fel a kocsik a 4302 méter magasságban lévő célig. Odafönn pedig a ritka levegő nem kis feladatot jelent a belsőégésű motoroknak. A Volkswagen azonban nem törődött az oxigénszegény levegővel, mert erre a versenyre épített 680 lóerős elektromos kocsival, az I.D. R Pikes Peak modellel vágott neki a Colorado Springs fölött őrködő a hegynek.
A nem egészen ezer kilós önsúlyú kocsival a 7 perc 57,148 másodperces időt futó francia Romain Dumas 16 másodperccel volt gyorsabb, mint a korábbi rekorder Sébastien Loeb. Így június 24-én Dumas neve is felkerült az autósport Olimposzára Sébastien Loeb, Walter Röhrl, Michèle Mouton, Stig Blomqvist, Nobuhiro Tajima és Rod Millen mellé.
Az volt a mérnökök feladata, hogy megtalálják a legjobb teljesítmény/tömeg arányt. Ez a két tényező egy hagyományos belső égésű motoros versenyautóban is lényeges, de egy olyan elektromos versenyautóban, mint az I.D. R Pikes Peak még fontosabb. A szabály egyszerű: minél nagyobb a teljesítmény, annál nagyobb akkumulátor kell az autóba. Azonban szinte minden egyes gramm nemkívánatos ballaszt, főleg egy hegyi versenyen.
A szénbázisú műanyag-kevlár karosszéria és a gondos számítógépes alkatrész-tervezés révén a kocsi sofőrrel együtt alig nyom többet egy tonnánál. A viszonylag alacsony ugyanakkor teljesítmény lehetővé tette, hogy az I.D. R Pikes Peak akkumulátora akkora legyen, hogy közvetlenül a sofőr mellé és mögé lehessen elhelyezni, ezzel biztosítva a tökéletes súlyeloszlást. A mérnökök a tesztek során szimulációs szoftvereket is bevetettek a mérésekhez, hogy optimalizálják az energiafogyasztást és a teljesítményt. Aerodinamikai szempontból pedig azon volt a hangsúly, hogy kompenzálják a magasban a ritkás levegő miatt elvesztett leszorító erőt.