Abroncsfüggők

A klasszikus Momo

2018. április 30. 08:17 - butsi77

Az 1964-ben az autóversenyző Gianpiero Moretti által alapított MOMO újabban egyre gyakrabban jelentkezik könnyűfém kerekekkel, ezért nézzük meg, milyen csodaszép kormánykerekekkel dobta fel az autókat az ősidőkben.

Az idei év úgy fog bevonulni a MOMO történetébe, mint az a mérföldkőnek számító év, amikor piacra került az RF-sorozat. Az RF a Rotary Formed rövidítése és egy olyan innovatív gyártási technológiát jelent, amely lehetővé teszi, hogy a kerék akár 20 százalékkal is könnyebb legyen, mint egy hagyományos technológiával készült, azonos méretű darab, miközben terhelhetősége azonos maradt.

A rugózatlan tömeg csökkentésének azért van nagy jelentősége, mert nagy sebességnél is simább futást, jobb kezelhetőséget – vagyis nagyobb teljesítményt és biztonságot eredményez. Ezért az RF-sorozat az olyan modellekhez való, mint a Porsche 911, a Maserati Ghibli, a BMW M5, vagy az Audi RS5, hogy csak néhányat említsünk.

De ha már nagy nevekről van szó, itt van 1966-ból a Fiat 124 Sport Spider, amelynek jól állt az eredeti Nardi kormánykerék is, ami nagyszerű volt meg minden, de a kétküllős MOMO kerék stílust ad neki. Elfelejtjük, hogy csak egy Fiat…

A Ferrarit viszont nem lehet elfelejteni. Az 1987-es Ferrari F40 úgy ahogy van egy ékkő, amihez nagyon passzolt a háromküllős MOMO kormány. Sokan azt gondolják, hogy az F40 volt a Ferrari utolsó klasszikus modellje, de tiltakozom: a klasszikus jelző érvényes mindhárom észak-olaszra, legyen az Ferrari, Lamborghini vagy Maserati.

Szintén múlt századi az 1992-ben készült Honda NSX-R, amin még nagyon látszik a japán tervezők keze vonása, nem olyan elegáns, mint az európai sportkocsik. Igaz, az NSX-R szívében az NSX-R versenyautó volt, és éjszakánként nagy rajt-cél győzelmekről álmodott a garázsban. Ezért is kapott MOMO versenykormányt, ami célszerű, minimalista, és megbízhatóan teszi a dolgát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr3413870986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása