Talán még sosem volt olyan Skoda, ami alatt 245/35 ZR 20 abroncsok lettek volna. A genfi Autószalon Skoda standján viszont ilyenek voltak a Vision X tanulmánymodell kerekein.
Kezdjük a legfontosabbal: négy darab Continental SportContact 6 díszítette a kéttónusú, polírozott alumíniumfelületekkel és matt antracitárnyalatú küllőkkel ellátott könnyűfém keréktárcsákat a genfi autósünnepen.
Pedig a Vision X viszonylag kisautó: kompakt arányok, rövid karosszéria-túlnyúlások és precíz vonalvezetés hangsúlyozza a tanulmánymodell agilis és sportos karakterét. A Vision X ugyanis csupán 4255 milliméter hosszú, 1807 milliméter széles, és 1537 magas kocsi, amelynek tengelytávja 2645 milliméter. A kompakt autóhoz kompakt, mindössze 380 literes csomagtér járul, azonban mindezek alatt 20 hüvelykes kerekek hívják fel magukra a figyelmet.
Jövőbemutató technikák jellemzik a Škoda Vision X hajtásrendszerét. Az újszerűen kialakított hibridrendszerhez tartozik a hátsó tengelyen lévő elektromos motor, ami rövid távokon önállóan is hajthatja a járművet, emellett induláskor, gyorsításkor kisegítő funkciót lát el. Ennek megfelelően a rendszer utcán és terepen egyaránt hajthatja az első, a hátsó vagy szükség esetén mind a két tengely kerekeit.
Az első kereket hajtó belsőégésű motor egy 1,5 literes, 130 lóerős és 200 newtonméter forgatónyomatékú négyhengeres, turbófeltöltésű G-TEC erőforrás szolgál, amelyet kifejezetten CNG-üzemre (sűrített földgáz) fejlesztettek ki a tervezők. A gáz- és a villanymotor együttműködése révén a kocsi 9,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 200 kilométer/óra.