A 8629 kilométeres verseny tegnap rajtolt Budapestről, majd 16 nap múlva ér célba a gambiai fővárosban, Banjulban. A mezőnyben ott van a gödöllői GumisEmber Team is, Hamza Péter vezényletévétel, akik a 2016-os versenyen elsőként értek célba.
A Felméri László navigátor, Nagy Zoltán és Heksch Kálmán szerelők, valamint Hamza Péter csapatkapitány alkotta - címvédésre készülő - csapat egy régebbi kiadású Nissan Patrol fedélzetén vágott neki a nagy útnak. Az autón a Toyo és az Abroncs Kereskedőház jóvoltából felszerelt 235/85 R16 Toyo Open Country terepabroncsok feszülnek, amely biztosan jól teljesít majd sivatagi és egyéb extrém - saras, köves - körülmények között.
Mint a verseny honlapja ismerteti: "2018-ban a verseny, túra és a 4×4 kategóriában induló járművek szinte azonos útvonalon teljesítik a távot. A verseny és az a 4×4 túra kategória indulóinak több lesz a földutas, nehéz szakasz, de az esti táborok célpontjai ugyanazok lesznek. A verseny szakasz kevésbé lesz megpróbáltató és sokkal inkább látványos és káprázatos lesz, mint az elmúlt években. Kevesebb lesz az időkapu feladat, és több lesz a klasszikus geocaching. A versenyzőket elvisszük régi barlangrajokhoz, krokodilokhoz, és a sivatag egyéb kincseihez. Szenegálban, ahol már évek óta nem járt a futam szavannás, klasszikus afrikai földutak és kis falvak várnak az indulókra."
A versenyzők, amelyek között szép számban vannak motorosok, kamionosok, oldtimer-verdások és egyéb csodabogarak, a következő 3 napban egy több mint 3 ezer kilométeres szupermaratont futnak, amelynek célállomása a marokkói Midelt. Aztán Nyugat-Afrika következik.
Friss fotó: az első szakaszokon nem kevés sár nehezíti a mezőny dolgát.