Abroncsfüggők

Az öszvér neve Ford, de gumija Excelsior

2017. december 26. 08:18 - butsi77

Az excelsior a legmagasabb minőségre utal, ha egy szálloda viseli ezt a nevet, de az sem szokatlan, hogy egy öszvér-autóra ilyen abroncsot szereljenek.

Itt van ez az 1934 Ford Roadster alapra épített kétüléses Nebraskából, ami 42 ezer dollárért eladó. Azért csak ennyi az ára, mert nem sok köze maradt az eredeti 34-es Fordhoz. Az átépítés során ugyanis arra törekedtek, hogy olyan legyen, mint egy korabeli brit roadster, és ezért sokat is dolgoztak.

A 267 centiméteres tengelytávú alváz egy 1934-es Chevrolet Pickuptól való, a karburátor Edelbrock, ami a General Motors egy 4562 köbcentis soros hathengeresébe porlasztja a benzint. A fényszórókat egy 1926 Ahrens-Fox tűzoltókocsiról vették, viszont a hátsó lámpák eredeti Fordok.

ford_exc1_ok.jpg

ford_exc_ok.jpg

A mi szempontunkból leglényegesebb darab az a négy 7:50X16 Stahl Sport Radial (!) abroncs, ami büszkén viseli az Excelsior nevet.

A régi autók felújításakor az abroncs igen lényeges kérdés, ezért vannak kisebb gyárak, amelyek erre a réspiacra specializálódtak. Ilyen az amerikai Excelsior Tires is, amely a második világháború előtti méreteket gyártja, mégpedig igen magas minőségben, mert a megszállottak olyan kocsikkal versenyeznek, mint a képünkön látható öszvér, és nem spórolnak a gázzal.

Szólj hozzá!
Címkék: excelsior abroncs

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr2813511641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása