Bár az Insignia GSi világpremierje csak a Frankfurti Autószalonon lesz szeptemberben, annyit már tudunk róla, hogy tesztköreit a Nürburgring legendás északi körén futotta, amit a szintén legendás Jackie Stewart F1-es világbajnok nevezett el „Zöld pokolnak”. Az Opel ugyanis külön tesztközpontot tart fenn ott, sportmodelljeinek hangolására.
A sportfutómű és a 20 hüvelykes, nagy tapadású Michelin Pilot Sport 4 S gumik együttese remek úttartást eredményez a tesztpilóták szerint. Hozzájárul ehhez a széria Torque Vectoring összkerékhajtás. A szegmensben egyedülálló, csúcstechnikájú rendszerben hátul két tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos differenciált, a menethelyzetnek megfelelően egyedileg hajtva a kerekeket.
Kellemetlen alulkormányzottságot (amikor a külső ív felé csúsznak az első kerekek) nem ismer az Insignia GSi, ehelyett tiszta íveket rajzol a kanyarokba. A sportlimuzint fölényes képességű kétliteres, benzines turbómotor hajtja, már egészen alacsony fordulatszámon is nagy erővel. A 2.0 Turbo teljesítménye 191 kW/260 LE, maximális nyomatéka 400 newtonméter. A négyhengereshez teljesen új nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.
A karosszériát 10 milliméterrel rövidebb rugókra ültették, és speciális sport-lengéscsillapítók csökkentik minimumra a mozgását egy-egy gyors körön. Ehhez illően állították be a harapós, négydugattyús, 345 milliméter tárcsaátmérőjű Brembo fékeket. Az Insignia GSi-ben széria az elektromechanikus FlexRide-futómű, amely a másodperc töredéke alatt adaptálja a csillapítást és a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a széria nyolcfokozatú automata kapcsolási pontjait.