Bemutatták a közúti használatra homologizált Dunlop D213 GP Pro abroncsot, amiről Andy Marfleet, a Dunlop Europe marketingigazgatója így beszélt: „A D213 GP Pro a közútra homologizált termékkínálat csúcsa, melyet a legjobb Superstock és Supersport csapatok és versenyzők választanak a versenypályán és az utcai versenyeken egyaránt”.
És most lássuk, miről is van szó. A D213 GP Pro-t profi versenyzők számára tervezték, így tehát a legendás Man-szigeti TT kupagyőztes D212 GP Pro utódja, és számos új technológiát vonultat fel azok számára, akik mögött egy versenycsapat műszaki támogatása áll és teljes versenygarnitúrával motoroznak. Már az első pillantásra feltűnik az abroncson a sajátos uszony alakú mintázat. A gyár szerint ez a futófelületi mintázat optimalizálja az abroncsok bemelegedési idejét és maximális úttartást biztosít száraz úton.
Az első abroncsokon a Dunlop legújabb generációs illesztésmentes övpántja (Jointless belt) korlátozza az abroncsok nagy centrifugális erők hatására történő deformálódását, valamint nagy sebességnél a kanyarokban való bedőléskor fellépő alakváltozását. Továbbá az illesztésmentes övpánt erőteljes fékezéskor még nagyobb precizitást és stabilitást tesz lehetővé.
Ezt a technológiát a hátsó abroncsok szerkezetében is felhasználták: az erős, de könnyű karkasz előnyeit az egyrétegű, nagy szakítószilárdságú aramidból készült illesztésmentes övpánt biztosítja.