Az áprilisi havazás idején a fél ország már nyári gumival vezetett, ezért szükség volt a szerencsére, valamint a rutinra egyaránt. Most kivételesen jól jött volna a téli gumi, de normál esetben, ha nem cserélik le időben a téli gumikat, érezhetően gyengébben kezelhető az autó: megnyúlik a fékút, kanyarban bizonytalanabbul viselkedik a téli abroncs. Ez főleg az újabb, legfeljebb egy-két teles gumikra vonatkozik: azok nem érzik jól magukat a meleg, száraz aszfalton.
Az öregebb téli gumival kicsit más a helyzet: az már egy fokkal keményebb, a kanyarokban való kúszást nem érezni annyira, viszont a több mint öt telet kiszolgált téli gumik akár a vizes aszfalton sem fognak már tökéletesen teljesíteni.
Nyáron ugyanakkor a téli gumi fokozottan kopik, és ez a kopás az aszfalt hőmérsékletének növekedésével egyre intenzívebb lesz. De akkor is intenzívebb lesz a futófelület kopása, ha nyaralásra előtt nem a megfelelő légnyomás feszíti az abroncsokat.
Tegyük a szívünkre a kezünket: mikor is volt utoljára, hogy az előírásos nyomásra fújtuk fel a gumikat a nyaralás előtt, amikor súlyos bőröndök, esetleg kempingcuccok terhelik a rugókat még a család beszállása előtt is. Mert a megterhelt autó alatt nagyobb guminyomásra van szükség, ellenkező esetben az abroncs szétterül. Egy ilyen abronccsal a forró aszfalton való nagy sebességű utazás alaposan igénybe veszi a gumikeveréket, és abból még baleset is lehet.