A négy évszakos, vagy más néven a minden időjárásnál használható all-weather abroncsok egyre népszerűbbek, például ma a Németországban vásárolt abroncsok egynyolcada ilyen.
Azonban a négy évszakosokat inkább csak olyanoknak ajánlják a szakemberek, akik nem északon, vagy a hegyekben élnek, a legritkább esetben indulnak hosszú útra, és főként a lakóhelyükön használják járműveiket, így bármikor választhatják a tömegközlekedést, ha megjön az ónos eső vagy a havazás.
Abban az esetben viszont, ha a kocsi olyan kvázi munkaeszköz, aminek bármikor szolgálatba kell állni, nem mellőzhető a téli abroncs, ami afféle célszerszám: arra készült, hogy olyan körülmények között is megállja a helyét, amikor a négy évszakosok már nem állják meg a helyüket.
De többnyire a négy évszakosokkal sincs baj, ha megadjuk nekik, ami jár, így például a rendszeres nyomásellenőrzést. Tegyük szívünkre a kezünket: ki az, aki minden tankolásánál ellenőrzi, az előírt légnyomás van-e az abroncsban? Márpedig ha kicsi a nyomás, a szétterülő abroncs jobban kopik és melegszik a kelleténél. Ráadásul jelentősen megnöveli a fogyasztást. Ha pedig csak egyik-másik lapos, az már balesetveszélyes is lehet a jó magyar utakon, vagy a kanyarokban. Nem is beszélve arról, ha a meghajtott kerekek egyike lapos, a differenciálmű állandóan dolgozik (az egyenesekben is), ami szintén fogyasztásnövekedéshez vezet.
Igaz, már minden új autót TPMS berendezéssel (Tyre pressure monitoring system) látnak el, de – amint azt korábban már írtuk – csupán a direkt, vagyis a dTPMS a bombabiztos, mert ez ad valósidejű információt a sofőrnek.
Ha tehát nem járunk rendszeresen a magas hegyekben, ahol gyakoribb a síkos út, használhatjuk nyugodtan a négy évszakos abroncsokat, de ne felejtsük el az az utólag is beszerelhető dTPMS (mint például a CUB Sensor Aid+) már álló helyzetben, az indulás előtt is figyelmeztet, ha valamelyik abroncsban kisebb a nyomás a kelleténél. Egy ilyen beszereltetésével nemcsak biztonságosabban közlekedhetünk, hanem ritkábban kopik el az abroncs és kevesebbet is kell tankolni. Tutira megéri.