A német autó magazinok különösen szeretik a gumiabroncs teszteket. Ezúttal az auto motor und sport családjába tartozó sport auto publikálta a nyári abroncstesztjét. A magazin egy Toyota GT86 kerekeit szerelte fel hétfajta 225/40 R18Y UHP abronccsal, majd egy külön menetben három fél-slick gumit is kipróbáltak.
Az UHP és a félig slick abroncsokat persze nem lehet azonos módon értékelni, ezért a felső táblázatban másként súlyoztak: 40 százalékot ért az összpontszámból a vizes úton, 50-et a szárazon való viselkedés, és 10 százalékig vették figyelembe a környezetvédelmi szempontokat.
A Semi-slicks felirat alatt viszont azt látjuk, hogy csak 20 százalékot értek a vizes aszfalton mért adatik, hiszen ezeket az abroncsokat nem esőmenőknek tervezték. Így természetesen 75 százalékot ért a száraz körülmények között tapasztalható teljesítmény, és csak ötöt a környezetvédelmi megfontolás. Ráadásul, amíg az UHP gumik esetében 10 pont volt az adható maximum, a félsimáknál 12.
Az összesítés készítői azonban az utóbbi három abroncs esetében zárójelbe tették azt az értéket, amit a fél-slick abroncsok az UHP pontozás szerint kaptak volna. A zöld, illetve vörös szín pedig azt jelenti, hogy az adott érték a tesztátlag alatt vagy fölött van-e.
A tesztelők szerint nem volt kétséges a Michelin Pilot Sport 4 vezető helye, mert „fantasztikus visszajelzéseket ad, kiszámítható vezetési karakterisztikával rendelkezik, ugyanakkor kiemelkedően jó a tapadása a vizes útfelületen”.