A Dunlop, a BTCC (British Touring Car Championship) hivatalos partnere ebben az évben új mérettel jelentkezik, ami az eddigi tesztek szerint jelentősen nagyobb tapadást biztosít, mint elődje.
A brit túraautó bajnokságban idén debütáló 265/660R18-as Dunlop Sport Maxx BTCC 20 milliméterrel szélesebb, mint az eddig használt 245/650R18 abroncs.Ez az új méret valamint a keverék a közlemény szerint egyenletes, tartós teljesítményt nyújt, sőt, a tesztek azt mutatták, hogy jelentősen javult a kormány-reakció és a fékezési stabilitás. De hát végül is minden fejlesztésnek ez a célja.
A 265/660R18 abroncsot tavaly alaposan kipróbálták a Nürburgringen, a 2016 VLN Endurance Championship alkalmával. A Ring északi hurka, a 24 kilométeres Nordschleife ugyanis a világ legnehezebb pályája, ezért is kedvelik a gumigyártók. Az itt rendezett versenyeket a rövid egyenesek, gyors kanyarok és nagy szintkülönbségek teszik változatossá és nehézzé, ezért tökéletes kísérleti terep az abroncsok számára.