A Mercedes-AMG új GT R modelljére a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsának különleges változata kerül a gyárban: az az első tengelyen 275/35 ZR 19, a hátsón pedig 325/30 ZR 20 méretben.
Az elődmodellnek nevezhető AMG GT S-nél 70 lóerővel nagyobb teljesítményű, 585 lovas GT R számára abroncsot fejleszteni – ez lehet minden mérnök álma a szakmában. Mindenesetre a feladat, vagyis ultra nagyteljesítményű, a pálya- és a közúti használat során egyaránt a legmagasabb biztonsági teljesítményt nyújtó, hosszú élettartamú gumiabroncs létrehozása izgalmas kihívást jelentett a Michelin fejlesztőmérnökei számára.
A tizennyolc hónapos fejlesztési időszak alatt közel 900 prototípust és 800 előszériás abroncsot gyártott le és tesztelt a Michelin az AMG fejlesztőivel különféle versenypályákon, a Nürburgringen és a Michelin saját tulajdonú, a Clermont-Ferrand melletti Ladoux-ban található tesztpályáján.
A végeredmény, a Pilot Sport Cup 2 pályaabroncs közúti használatra is homologizált változata lett, optimalizált futóprofillal, aszimmetrikus mintázattal, valamint – az olyan erőpróbák számára, mint az Endurance világbajnoki sorozat – speciálisan kifejlesztett verseny-gumikeverékkel. Ez az összetétel biztosítja az AMG fejlesztési céljainak megfelelő optimális, kiegyensúlyozott teljesítményt irányíthatóság, tapadás és tartósság tekintetében.
Az irányíthatóság és a tapadás annál is inkább fontos tényező, hogy a 700 newtonméteres forgatónyomaték folyamatosan zúdul a kerekre az 1900 és 5500 közötti fordulatszám tartományban. Ekkora nyomaték révén a 318 kilométeres végsebességű kocsi 3,6 másodperc alatt éri el a százat.