A Tyre pressure monitoring systems (TPMS) fontos kis berendezés: arra készült, hogy riassza az autóvezetőt, ha a guminyomás csökken, vagy veszélyesen alacsony szintre süllyedt.
Csakhogy kétféle rendszer van, és nem egyformán megbízhatóak. A direkt, vagyis a dTPMS a kerekekben lévő érzékelőktől közvetlenül kapja az információt (ilyen például az utólag is beszerelhető CUB Sensor Aid+), így pontos, és valós idejű adatokat szolgáltat a fedélzeti műszernek.
Ezzel szemben több autógyártó az indirekt (iTMPS) változatot építi be az új modellekbe. Azonban ezzel az a baj, hogy csak megbecsüli a keréknyomást, illetve annak alakulását, mégpedig annak alapján, hogy összehasonlítja a kerekek forgási sebességét. Így tehát ez korántsem pontos, és nem valós idejű adatokat szolgáltat, arról nem is beszélve, hogy a kerekek forgási sebessége eltérő lehet csúszós, rázós utakon, ami hamis riasztást eredményezhet.
Ráadásul ezt rendszeresen kalibrálnia kell az autóvezetőnek, és ha ezt elrontja, rögtön hibás eredményekkel dolgozik a rendszer. Másrészt az iTMPS álló helyzetben nem működik, így ha parkolás közben sérült meg az abroncs, eltelik egy idő, mire jelezni kezd.
A Transport & Environment alaposan megvizsgálta a rendszereket és a következő linken foglalta össze a megállapításait: https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2016_11_TPMS_report_final.pdf
A TPMS 2014-óta forgalomba hozott autóknál kötelező. De ha ön is szeretné biztonságban tudni magát, autóját vagy családját az úton, a CUB Sensor AID+ tökéletes választás.