A britek mindössze 8 százaléka használ téli abroncsot, az Európai átlag viszont 43 százalék. Azonban igen sokan vannak, akik nyárra is fennhagyják a téli abroncsokat, talán nem is tudva, hogy ez veszélyes lehet. A téli keverék ugyanis kenődik a forró aszfalton.
A Bridgestone a napokban hívta fel a figyelmet arra a teszteredményre, ami szerint a nyáron használt téli abroncsok teljesítménye fékezéskor és kanyarodáskor 8 - 30 százalékkal romlik az utak állapotától, nedvességétől és a levegő hőmérsékletétől függően. Ha a hőmérő higanyszála eléri a harmincas számot, a negatív hatások megsokszorozódnak. Egy jó minőségű nyári abronccsal felszerelt autó fékútja közel harmadával is rövidebb lehet, mintha téli abroncs feszülne a kerekeken.
Az eltérés oka a keverékben van: a téli keverék puhább, hiszen alacsony hőmérsékleten is tapadnia kell, ám magas nyári hőmérsékleten annyira felpuhul, hogy károsan befolyásolja az autó menettulajdonságait.
A Bridgestone három tesztvideót is közzétett a téli és nyári abroncsok nyáron végzett összehasonlításáról. Az elsőn száraz úton, a másodikon vizes útfelületen végrehajtott fékpróbát látunk, a harmadik pedig azt mutatja be, hogy szlalomozás közben mekkora a két abroncs közti különbség.