Abroncsfüggő lévén ezen a kocsin először a terepgumikat szúrtam ki. Úgy értem: azokat vettem észre először, majd megnéztem a belső fotókat és ott meg egy elegáns, faborítású MOMO Indy kormány hökkentett meg. Gumicsizmához ki visel nyakéket? Aztán beleolvastam a tudósításba, és akkor leesett a tantusz: ez egy custom Land Rover Defender 110.
A Defender – bizalmas barátainak csak Defi – egyrészt a világ egyik legsokoldalúbb terepjárója, másrészt kiváló alany az átalakításokra. Igaz ugyan, hogy a vezető korántsem kap olyan kényelmes helyet, mint a Mercedes G-osztályban, viszont időtálló karosszériája évtizedek óta megragadja a tekintetet, no meg az átalakítók fantáziáját. Vannak, akik a 110-ből (ez a tengelytávot jelenti hüvelykben) világjáró lakókocsit csináltak, mások nagyon alacsony UHP abronccsal és könnyűfém felnivel dobták fel.
De a floridai East Coast Defendernél – egyébként a neve is mutatja, a Defikre specializálódott –, egy kicsit megbolondultak és az autóba betettek egy 6,2 literes Corvette Stingray LS3 V8 motort. Gyönge 430 lóerővel, hatsebességes automata váltóval. És a kényelmetlen hátsó pad helyett egyedi bőrüléseket is kapott a kocsi, amelynek az orrán a terepre készülve, ott a csörlő, úgyhogy mi baj lehet?