Igaznak bizonyult a hír: a 2019-es Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 a Nexen új N'Fera SUR4G Drag Spec gumibaroncsait kapja a gyárban.
Az amerikai autós szubkultúra állócsillagai a Chevy Camaro és a Dodge Challenger. A Ford Mustang viszont csak abban az esetben, ha a Shelby kobrája is látható a karosszérián. Szóval a Challenger kultuszautó, mégpedig 1971 óta, amikor a Vanishing Point című film (magyar címe: Száguldás a semmibe) főszereplője volt. Az eredeti cím azt a pontot jelenti, ahol az út két párhuzamos széle a látóhatáron összeér.
A film tovább élt odakint az utakon és amellett, hogy egy csomó benzingőzös fickó még inkább elkezdte feszegetni a határokat, ikonná vált a Challenger. Olyannyira, hogy egy bizonyos Quentin Tarantino a Grindhouse: Halálbizos című filmbe bele is írta (a filmet írta, fényképezte és rendezte Tarantino), hogy azért kell éppen ezt a s ’70-es, és fehér Challengert ellopni, hogy száguldozzanak, mert pont olyan, mint a Vanishing Pointban.
Na, ennek a legendának a legfrissebb kiadására szerelik a gyártósoron a Nexen N-FERA SUR4G Drag Spec abroncsot, amit egyébként kifejezetten arra terveztek, hogy közútra is alkalmas legyen, ugyanakkor a pályaversenyen is megállja a helyét. Nem is akármilyen pályaversenyen. A Challenger R/T Scat Pack 1320 modellnevében ugyanis a szám arra utal, hogy pontosan 1320 láb (egy láb 30,5 centiméter) a negyed mérföldes gyorsulási versenypálya.
A negyedmérföldet 11,7 másodperc alatt futja a Challenger 392 köbhüvelykes vagyis 6423 köbcentis V-nyolcas, 485 lóerős Hemi (hemiszférikus, félgömb égésterű) szívómotorjával, és a célba 184 kilométeres sebességgel fut be. Az amerikai szaksajtó szerint részben a Nexen N'Fera SUR4G Drag Spec abroncsoknak köszönhetően ez a leggyorsabb szívómotoros utcai, vagyis közútra is engedélyezett izomautó a világpiacon.