Lesz itt izgalom: keskenyebb első abroncsok, nagyobb kerekek, ugrik a kerékmelegítő…
Megjelent a Forma 1 gumibeszállítói pályázata a 2020- 2023 évekre. Sajtójelentések szerint a jelenlegi 13 hüvelykes keréktárcsák helyett 18 hüvelykesekre kell készíteni az abroncsokat, ami a mainál jelentősen alacsonyabb oldalfalat jelent. Nyilván újabb kihívást jelent a versenyzőknek, hogy keskenyebb első gumikat kapnak a jövőben, és az is, hogy 2021-től a FIA tiltaná az abroncsok előmelegítését.
A melegítő takarók a kerékcsere után jobb tapadást tesznek lehetővé, ám a színfalak mögött évek óta folyik a vita a betiltásukról. Eddig azonban biztonsági okokból nem fogadták el a változtatást.
Most azonban – írja a Daily Mail – a FIA bízik benne, hogy a takarókra már nincs szükség, mivel a jövőbeni F1 gumiabroncsok akkor is „biztonságos teljesítményt nyújtanak”, amikor a kocsik elhagyják a boxutcát. Ráadásul az új követelmények szerint a vizes és az intermediate abroncsoknak is előfűtés nélkül kell kifutniuk a pályára.