A Mercedes nagyon beletalált 1979-ben a G-osztályba. Eredetileg harckocsizó hadosztály parancsnoki autójának tervezték, ezért alapból három differenciálzár van a kaszni alatt.
Civil változataiba előbb a vadászok, mezőgazdászok szerettek bele, aztán jöttek a luxuskivitelek. A múlt század végén Fenyő János, a Rózsadomb alján lelőtt médiavállalkozó is vett egy V-nyolcast, ami annak idején 135 ezer márkába került. És a modell legújabb generációja Falken abroncsokon gördül ki a gyárból.
A legújabb generációs G-osztály világpremierje januárban volt a detroiti szalonon, és 265/60 R18 méretű Falken Wildpeak A/T 3WA, vagy AS210A gumikkal látják el a szerelősoron.
A Wildpeak A/T 3WA tulajdonképpen olyan nyári abroncs, ami aszfalton, nagy sebességnél is éppolyan megbízható, mint laza talajú földutakon, ahol ugyanakkor a tartósság is kiemelt szempont.
Az egész évben használható, négy évszakos AS210A elsősorban közútra való. Az M + S címkéjével és a hópehely szimbólummal megjelölt a gumiabroncs télen is használható havas és jeges körülmények között.