Abroncsfüggők

Az Audi Q8 és a Ventus S1 evo2 SUV

2018. július 13. 08:04 - butsi77

Nincs rövid neve az Audi Q-család új tagján, a nyolcas kerekein lévő abroncsoknak: Hankook Ventus S1 evo2 SUV. De a felette lévő autó sem tucatdarab.

audi_q8_v.jpg 

A képünkön látható UHP, tehát ultra nagyteljesítményű gumiabroncs kifejezetten a SUV-ok számára készült, mégpedig úgy, hogy száraz és nedves úton egyaránt rövid féktávolságot, kiváló tapadást és biztonságot nyújtson – még kanyarodás közben is. Mindezt alacsony gördülési ellenállás mellett.

De ejtsünk néhány szót az Audi Q8-ról is, amely a harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra. Az új SUV-kupé hosszúsága 4,99, szélessége 2,00, míg magassága 1,71 méter, így szélesebb, rövidebb és alacsonyabb Q7 testvérmodelljénél. Mindazonáltal nem egész háromméteres tengelytávján meglepően nagy térkínálattal szolgál. Hátsó hármas ülése kívánságra hosszirányban állítható, támláit lehajtva pedig akár 1755 literig is bővíthető az elektromos működtetésű ajtó mögött feltáruló csomagtér.

audi_q8_hankook.jpg 

A quattro-hajtás tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerő-átadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja. A 254 milliméteres szabadmagassága, rövid karosszéria-túlnyúlásai és lejtő-asszisztense révén a Q8 ott is folytathatja útját, ahol a műutak már véget érnek. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet és a vezető igényei szerint akár 90 milliméteres tartományon is változtathatja a karosszéria magasságát. 

Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás mellett, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik, az Audi extrafelszerelésként összkerék-kormányzást is kínál. E technika legcfeljebb öt fokos tartományon fordítja el a hátsó kerekeket, kis sebességeknél az agilitás növelése érdekében az első kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a fokozott stabilitás szolgálatában velük megegyező irányban.

Szólj hozzá!
Címkék: hankook abroncs audo

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr2314110711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása