Néhány éve még elképzelhetetlen volt, hogy egy Falken abroncs a harmadik helyet érje el az UHP modellek tesztjén. Az Auto Motor und Sport listáján viszont a Continental és a Pirelli közé került.
Az Auto Motor und Sport (AMS) nyáriabroncs tesztjén egy Audi A3 kerekeire szerelték a vizsgált 11-féle, 225/45 R17-es abroncsmodellt. A magazin a teszt után melegen ajánlja a Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsot, de az utána következő négy is simán befért az ajánlott kategóriába.
A teszt során a vizes aszfalton elért eredmények az összpontszám felét érték, és a súlyozás a száraz eredményeknek 40, a környezetvédelmi szempontú méréseknek pedig 10 százalékot adott. Azt azért kell előrebocsátani, mert egyaránt 8,5 pontot ért el az összesítés után a második és harmadik helyen lévő Continental PremiumContact 6 valamint a Falken Azenis FK510. Az utóbbi viszont a szárazon az összes abroncs átlaga alatti pontszámot ért el, ezért is lett piros a 7,5 a megfelelő rubrikában. Másrészt, ami a gördülési ellenállást (üzemanyag fogyasztás!) és a gördülés zajt illeti, az Azenis jobban szerepelt a Continentalnál. Az AMS az Azenis FK510-et biztonságosnak és könnyen kezelhetőnek találta, jó kormányzási visszajelzéssel.
A magazin természetesen kiemeli az egyébként legdrágább gumi, a Michelin Pilot Sport 4 tulajdonságait, különösen, ami a vizes aszfalton való fékutat illeti. Nyolcvan kilométeres sebességről fékezve mindössze 30,2 méter kellett a teljes megálláshoz, ami éppen öt méterrel volt kevesebb, mint a csak feltételesen ajánlott Vredestein Ultrac Vorti.