Ízlelgessük ezt a számot: 455. Ennyi kilométert jelent a 284,55 mérföldes sebesség, amennyit elért az Agera RS egy Las Vegas melletti (lezárt) sík és száraz útszakaszon.
Hát kérem, az abroncs, amivel az aszfaltút-rekordot megdöntötték, nem volt más, mint a Michelin Pilot Sport Cup 2. Névre ugyanaz, mint amit a Bugatti Chiron kap, de ezek a nagy teljesítményű modellek nem egyforma gumikat kapnak a gyárból, hanem azonos név alatt más-más, a Chiron és az Agera karakterisztikájához fejlesztett abroncsot küld a Michelin.
Mivel a francia cég a Koenigsegg beszállítója, a rekordkísérletre készülve a két cég szakemberei együttműködtek annak érdekében, hogy a gumik ellenálljanak a terhelésnek.
Az eredményen Eric Schmedding, a Michelin termékmenedzsere is meglepődött, hiszen mint mondta, ők 270 mérföldes sebességre számítottak… A szakember kiemelte, amikor ilyen gyorsan pörög a kerék, a gumik legnagyobb ellensége a hőterhelés. A második lényeges kérdés, hogy mennyi ideig gyorsul az autó.
Az Agera RS ebben is rekordot döntött, hiszen 33,29 másodperc alatt érte el a 400 kilométeres sebességet.
Christian von Koenigsegg úgy véli, a kocsi még hosszabb váltóáttétellel elérhetné a 300 mérföldet is óránként, de józanul hozzátette: ez a tempó ijesztő, ugyanakkor nagyon veszélyes lehet, mert egy országúton felbukkanhat állatok, a szél odafújhat egy ördögszekeret, az aszfalt sem sima, mint a jég.
Szóval a 300 mérföld (480 kilométer) túl veszélyes, de azért abban egyet értünk, hogy a 285 sem éppen sétatempó.