Dizájntanulmány és műszaki kísérleti jármű, elektromos autó és nagyerejű kupé: sokoldalú koncepciómodellel érkezett az Audi a tavaszi Sanghaji Autószalonra.
De mielőtt elmerülünk az elektromos hajtáslánc egyébként igen izgalmas részleteiben említsük meg, hogy a 4,9 méter hosszú, 1,98 széles és 1,53 méter magas kocsi magabiztos fellépését a Toyo Proxes T1 Sport abroncsok is erősítik.
Az Audi e-tron Sportback concept négyajtós Gran Turismo modellben 320 kilowattos elektromos quattro hajtásrendszer dolgozik, amellyel a tanulmánymodell álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Az úgynevezett kombinált töltőrendszer (Combined Charging System) segítségével egyenárammal (DC) és váltakozó árammal (AC) is tölthető, 95 kilowattórás energiatároló-képességű akkumulátor több mint 500 kilométer hatótávot biztosít.
A tanulmányautó folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátora az utascella alatt, a tengelyek között kapott helyet. Ez az elrendezés egyszerre járul hozzá a tömegközéppont kellően alacsony pozíciójához, valamint az első és a hátsó tengely közötti kiegyensúlyozott, 52:48 arányú tömegeloszláshoz, ami kiemelkedő menetdinamikai képességekkel és biztonsági adottságokkal ruházza fel az autót.