Harminc centis gázlómélység és mínusz 35 fokban is garantált indulás. Igen, az új Ladáról van szó.
A Falken jól bevált Eurowinter hs449 családjából való 195/55 R16 abroncsokon gördült be a szalonba az első Lada Vesta február végén. Talán ez az egyetlen személyautó, amelynek gyártója garantálja, hogy 30 centiméter mély vízen is átgázol, és mínusz 35 fokos fagyban bármikor beindul a motor.
A futómű ugyan Renault technológia, de az orosz útviszonyokhoz adaptálták, így Magyarországon is tartósnak ígérkezik. A karosszériát a brit Steve Mattin rajzolta, ami alatt Visteon, ContiTech, Bosch és ZF alkatrészek vannak, de a motor orosz.
A Vesta minden változatában ugyanaz az 1.6-os, 105 lóerős Lada benzinmotor dolgozik. Ennélfogva kicsit pörgős: a gyári adatok szerint a maximális teljesítményt 5800-as fordulatszámon adja, és a 148 newtonméteres nyomatékcsúcs is 4200-nál van. A Vesta végsebessége 180 kilométer, gyorsulása pedig 11,2 másodperc.
A 441 centi hosszú 176 széles, és 150 magas kocsi saját tömege – kiviteltől függően 1250-1280 kiló. Ötfokozatú kézi váltóval 8 literes városi átlagfogyasztást ígér a gyártó, és emellett 6,1 literes vegyes átlagot.