A 2017-es Tmax 530 DX modelljére Yamaha a Dunlop vadonatúj RoadSmart III SC abroncsát választotta. Ezt az abroncsot úgy tervezték, hogy magas szintű négy évszakos teljesítményt és tartósságot nyújtson, és jobb legyen a Dunlop széles körben ismert ScootSmart abroncsánál is.
A Dunlop RoadSmart III már önmagában is jó eredményeket ért el. A Motorrad ReifenTest például 2016 júniusában úgy jellemezte a túra/sport abroncsot, hogy az egy „rendkívül kiegyensúlyozott négy évszakos abroncs, mellyel igazi élmény a motorozás a mellékutakon”, kiegészítve azzal, hogy „a Dunlop megbízhatóan teljesít nedves utakon”.
A független teszteken elért sikereket követően a gumigyár bejelentette a termékcsalád bővítését egy új változattal, amit a prémium kategóriás sport- és túrarobogók egyre növekvő piacára fejlesztettek ki. A robogók legfelső kategóriája azoknál a motorosoknál lett az utóbbi időben népszerű, akik szeretik a kényelmes, ingázáshoz is tökéletes járgányokat, ugyanakkor elvárják a fürge sport/túramotoréhoz hasonlatosan dinamikus irányíthatóságot. Ezek a vegyes követelmények érdekes kihívás elé állították a Dunlop abroncstervezőit, ezért döntöttek úgy, hogy kipróbált és új technológiák ötvözésével tesznek eleget ezeknek a szigorú elvárásoknak.
A RoadSmart III SC tehát – a robogó szektorban először – megkapta a túra/sport abroncsoknál használatos JLB (illesztésmentes övpánt) technológiát, ami biztosítja a stabil érintkezési felületet és csökkenti a deformálódást, valamint a túlzott hőképződést. Emellett pedig ugyanaz az iGT (összekapcsolódó mintaárkokból álló futófelület) biztosítja a vízkiszorítást és az egyenletes kopást, ami bevált a RoadSmart III abroncsoknál. A RoadSmart III egyébként 120/70R14 és 120/70R15 méretben kapható az első, illetve 160/60R14 és 160/60R15 méretben a hátsó kerékre.