Abroncsfüggők

Sportabroncsban Toyo a Pirelli alternatívája

2016. szeptember 29. 08:28 - butsi77

Ausztráliában tavasz van. Zsong a természet, és a derék aussie-k tesztelgetik a nyári abroncsokat. Miután azonban a világ egyik leggazdagabb országáról beszélünk, a tesztautók sem valami vacak darabok.

Az egyik egy 227 lovas, kétliteres Audi S1, a másik pedig egy Aston Martin Vantage. Erről nem tudjuk pontosan, hogy melyik kivitelt használták, de még a V-nyolcas is 430 lóerős, a V-tizenkettes viszont 517 lóerővel bombázza az aszfaltot. Illetve az aszfalt és a hajtáslánc között ott van még egy kis apróság: a gumiabroncs.

2015-audi-s1-26_ok.jpg

Az Audi S1 elöl-hátul a következő 225/35 R18-as abroncsokat kapta: Pirelli P Zero Nero GT, Toyo T1 Sport, Bridgestone Potenza S001. Goodyear Eagle F1, Continental ContiSport 5.

Az Aston Martin Vantage alatt pedig elöl 235/40 R19, hátul 275/35 R19-es Bridgestone Potenza RE050A, illetve Michelin Pilot Sport Cup 2 muzsikált.

am-vantage-n400-front_ok.jpg

De menjünk sorjában. Az Audi S1 teszt során volt egy sarkon befordulós feladat, amikor másodikban, folyvást gyorsítva azt mérték, hány g nehézségi gyorsulással tudta bevenni a kocsi a kanyart. Hasonlót végeztek száraz és nedves körpályán is, és az az érdekes, hogy a Toyo mindhárom esetben igen tisztességesen teljesített, és az öt márka közül mindhárom esetben dobogós lett.

Sarkon befordulás

    Continental ContiSport 5 – 1,04 g

    Goodyear Eagle F1 – 1,02 g

    Toyo T1 Sport / Bridgestone Potenza S001 – 1,01 g

   

Száraz körpálya

    Goodyear Eagle F1 – 1,02 g

    Toyo T1 Sport – 1,01 g

    Continental ContiSport 5 Contact – 0,99 g

 

Vizes körpálya

    Continental ContiSport 5 Contact – 0,94 g

    Goodyear Eagle F1 / Bridgestone Potenza S001 – 0,93 g

    Toyo T1 Sport – 0,91 g

am-vantage-n400-rearok.jpg

Az ausztrál szaklap, a Car advice az összegzésben meg is állapítja, hogy nem sok különbséget tapasztaltak a Toyo T1 Sport és a Pirelli P Zero Nero GT között, sőt a Toyo ideális alternatívája lehet a Pirelli Nero GT abroncsának.

De biztosan sokakat érdekel az is, hogy milyen nehézségi gyorsulási adatokat mértek az Aston Martinnal. Íme:

 

Sarkon befordulás

    Michelin Pilot Sport Cup 2 – 1,17 g

    Bridgestone Potenza RE050A – 1,13 g

 

Száraz körpálya

    Michelin Pilot Sport Cup 2 – 1,05 g

    Bridgestone Potenza RE050A – 1,02 g

2015-audi-s1-ca-2010-aston-martin-vantage-tyre-test-43ok.jpg 

Vizes körpálya

    Michelin Pilot Sport Cup 2 – 0,93 g

    Bridgestone Potenza RE050A – 0,89 g

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr4611751161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása