A hatfordulós European Le Mans Series (ELMS) versenysorozat negyedik futamának a dél-franciaországi Le Castellet melletti Paul Ricard pálya adott otthont augusztus 28-án.
A négyórás versenyen, a kiemelt LMP2 kategóriában indult 12 csapat közül 8 Dunlop abroncson futott, a márkánkénti LM GTE osztályban pedig mind a 8 csapat Dunlopot választott. Nem is csoda, hiszen a 2016-os ELMS LMGTE Pro termékkört kimondottan az ELMS világbajnoksághoz tervezték. A Dunlop a 2016-os szezonban eddig csak dobogós helyezéseket ért el, a legközelebbi versenytárs pedig az ötödik helyen áll.

A Dunlop a közepes és a közepes-kemény abroncsokat indította az LMP2-ben. Mindkettő köztudottan jó teljesítményt nyújt a gyors és nagy tapadású pályán. Az LM GTE osztályban, melyet jelenleg az AT Racing (Ferrari) vezet, az idény standard gumiabroncsait, a közepes és a közepes-kemény abroncsok összeállításait használják.

A gyors Signes és Beausset jobbkanyarokban fellépő bal-első terhelésnek köszönhetően a pálya remek tesztelési lehetőségeket kínál az abroncsgyártóknak. Itt sokkal nehezebb a mérnökök dolga, mint bármelyik másik versenyen, így a pálya sok meglepetést tartogatott a csapatok számára, még úgy is, hogy sok tesztadat állt rendelkezésükre.