Harminc évvel az első P Zero megjelenése után a Pirelli úgy véli, a legújabb generációs abroncsmodell követi az elődök hagyományait, amelyek – amint a gyártó írja – „történelmet írtak az elmúlt évtizedekben”.
Ami a múltat illeti, a P Zero eddig sem szerepelt rosszul a presztízs abroncsok piacán, legalábbis a Pirelli úgy tudja, hogy a P Zero piaci részesedése 50 százalék körül van, és egyebek mellett olyan kocsik kapják gyári felszerelésként, mint a képünkön látható Lamborghini Centenario, a Ferrari GTC4 Lusso, a Mercedes GT AMG, valamint Porsche Boxter.
Az új P Zero kifejlesztésével az volt a Pirelli célja, hogy a világ vezető autógyártóival együttműködve integrálják a legfrissebb műszaki megoldásokat. Így például a gördülési ellenállás 15 százalékkal csökkent a 80 százalékos szilika-tartalmú keveréknek köszönhetően.
A Pirelli persze némi büszkeséggel – és ügyes marketingfogásként – azt is bejelentette, hogy a fejlesztés során mindazt a tapasztalatot felhasználták, amit a márka a Formula 1 beszállítójaként szerzett, így különös figyelmet szenteltek a tartósságnak is.