A Porsche 18. összetett győzelmét szerezte meg vasárnap a Le Mans-i 24 órás versenyen, miután a vezető helyen autózó Toyotának műszaki hiba miatt ki kellett állnia, mindössze három és fél perccel a cél előtt. De így is egy Toyota lett a második, egy Audi pedig a harmadik helyre futott be. De min is futottak be a célba ezek a műszaki csodák? Hát gumiabroncsokon.
A Michelin például nem kevesebb, mint 6000 abronccsal települt ki a versenyre. Természetesen volt ilyen-olyan, vizesre, szárazra, zuhogó esőre való, lágy félkemény, kemény, talán, még téli gumi is. Egy 24 órásra ugyanis megfelelően kell készülni, ne mondja senki, hogy a kerékabroncs választék szűkössége miatt úszott el a győzelem.
A Michelin tehát kivitt 6000 abroncsot, és ugyanannyit vitt is el, hiszen a használat során tapasztalt kopás, illetve egy esetleges esőzés sok ötletet adhat a fejlesztőmérnökök számára, hogy a vegykonyhában (keverék-összetétel), vagy a futófelület mintázatának tervezésekor merre lépjenek tovább. Az ilyen versenytapasztalatok alapján készült egyébként Michelin új közúti abroncsa, a Cross Climate keveréke is. Minden abroncsnak saját vonalkódja van, így utólag vissza lehet fejteni, milyen körülmények között és mennyit futott.
A márka bázisa négy teniszpályányi műhely – mit műhely: üzem – volt, ahol százan dolgoztak a verseny ideje alatt. Közülük az ász egy szakértő, aki a pillanatnyi hőmérsékleti és csapadékviszonyokra kitalálja, milyen keveréket, és milyen nyomást alkalmazzanak