Mit keres a Skoda logó egy ilyen felni közepén? Mert az Octavia RS is rendelhető 18 hüvelykes kerékkel, de az a kocsi ehhez képest egy konszolidált kispolgár. Ne találgassunk. A 225/35 ZR 18 Pirelli P Zero Nero olyan kocsi alatt feszül, amilyen nincs is. Vagyis csak egy példányban.
A képünkön látható Skoda Atero nem tanulmánymodell, hanem a Skoda szakképző iskolájának tanulói hozták össze nagyjából 1700 óra munkával. A 26 diák az elmúlt év végén vágott bele a 4,3 méter hosszú kétajtós kompakt kupé építésébe. Nehéz elképzelni, hogy a kiindulási alap a Rapid Spaceback volt, de a B-oszlopok hátrébb kerültek, a C-oszlopok hegyesebb szögben dőlnek.
Ami bennünket leginkább érdekel, a 18 hüvelykes „Turini” könnyűfém keréktárcsák eredetileg az Octavia tartozékai, de most fekete színben, piros karimával találkozhatunk velük. Az első kerekek mögött belső szellőzésű féktárcsák láthatók.
Hétfokozatú DSG váltó kapcsolódik az 1,4 literes, 125 lovas TSI motorhoz, ami ugyan jól hangzik, de ehhez a teljesítményhez talán túlzás a 225/35-ös abroncs. De hát a látvány volt az alkotók számára a legfontosabb, ezért kapott fekete metálfényezést a kupé, amelynek belső terében a vörös világítás teremt különleges atmoszférát. No meg az, hogy a 1800 wattos audio erősítőhöz 14 hangszóró csatlakozik, amelyek közül a legnagyobb, a csomagtérbe rakott mélysugárzó 400 watt teljesítményű. Jól szólhat.