Talán nem véletlen, hogy a Continental budapesti gyárának igazgatója mutatta be a világcég új fejlesztésű mini-hibrid rendszerét. A Continental több európai autógyártóval is tárgyal, és nem lehetetlen, hogy a 48 voltos Eco Drive rendszer sorozatgyártása Budapesten lesz.
A belsőégésű motorok optimalizálása mellett a meghajtás villamosítása – a start-stop rendszertől kezdve a teljesen elektromos meghajtásig – is kiemelt szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében. Azonban egészen mostanáig a villamosítási lehetőségek skáláján óriási volt a szakadék a megfizethető 12 voltos start-stop rendszerek és a drágább, 110 voltnál kezdődő hibrid megoldások között.
A Continental most áthidalja ezt a szakadékot a 48 voltos Eco Drive rendszerével. Ez az új hibrid technológia a két megoldás előnyeit kombinálja: könnyen integrálható a hagyományos meghajtású járművek rendszerébe, ám ugyanakkor olyan funkciókat is kínál, amelyek eddig csak a magas-feszültségű hibrid rendszerekben voltak elérhetők, mint például a belsőégésű motor lekapcsolása menet közben (ha levesszük a gázról a lábunkat, leáll az üzemanyag befecskendezés, az elektronikus kuplung szétkapcsol), valamint a rendkívül gyors motorindítás és a hatékony fékenergia-visszanyerés.
A rendszer által nyújtott üzemanyag-megtakarítási potenciált számos teszt bizonyítja. A Continental tesztautóját – egy átlagos személyautó 1,2 literes dízelmotorját szerelték fel a 48 voltos Eco Drive rendszerrel – valós vezetési körülmények között tesztelték főként városi környezetben. Az eredmények 21 százalékos üzemanyag-megtakarítást mutattak ki a standard, 12 voltos start-stop rendszerrel felszerelt változathoz képest.
Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft ügyvezetője, a Continental budapesti gyárának igazgatója elmondta, hogy a 48 voltos áramkörre lehet kötni az olyan nagyfogyasztókat, mint a klímaberendezés, vagy az elektromos szervokormány.
Az Eco Drive rendszer a 48 voltos áramköre – ami kiegészíti a 12 voltos energia ellátást – három részből áll: generátorként is működő elektromos motor, valamint a pótkerék helyére tett 48 voltos lítium-ion akkumulátor, és egy feszültség átalakító egység (DC/DC konverter), ami lehetővé teszi az energia áramlását a két fedélzeti energiahálózat között.
A generátorként is működő, 15kW csúcsteljesítményű villanymotor látja el a 48 voltos fedélzeti hálózatot, emellett részt vesz a gyorsításban, meghajtásban illetve rendkívül halkan és kevesebb mint 0,2 másodperc alatt beindítja a belsőégésű motort