Az európai csereabroncs piacon egyaránt bővült az első negyedév során a személyautó, a haszonjármű és a motorkerékpár szegmens értékesítése, csupán a mezőgazdasági abroncsok forgalma csökkent.
Március végéig 53,29 millió darab személyautó abroncs kelt el Európában, 3 százalékkal több, mint a tavalyi első negyedévben. A növekedés annál is inkább örvendetes, mert a szokatlanul enyhe tél rossz hatással volt a téli abroncsok forgalmára – jegyzi meg az Európai Gumi- és Abroncsgyártók Szövetsége, az ERTMA, hozzátéve, hogy amíg az importált abroncsok forgalma 6 százalékkal bővült az elmúlt év azonos időszakához képest, addig a kínai termékek behozatala 9 százalékkal nőtt.
A teherabroncsok eladása öt százalékkal 2,7 millió darabra emelkedett, azonban a helyi gyártók számára rossz hír, hogy 10 százalékkal nőtt az Európán kívülről származó abroncsok forgalma. Kína továbbra is a legnagyobb szállító: termékeiből 12 százalékkal kelt el több, mint a tavalyi első negyedévben.
Mezőgazdasági abroncsokból 7 százalékkal 406 ezerre mérséklődött az értékesítés. Némi öröm az ürömben, hogy az importált abroncsok száma 19 százalékkal esett, India ugyanakkor 1 százalékkal növelte az Európában eladott mezőgazdasági abroncsai számát. A kétkerekűekre való abroncsok kereskedői 4 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban, összesen 3,4 millió darabot.
A világ vezető abroncsgyártóinak forgalma
2015, milliárd dollár
Bridgestone 27,1
Michelin 22,0
Goodyear 16,0
Continental 11,4
Pirelli 7,0
Sumitomo** 6,1
Hankook 5,7
Yokohama 4,2
Cheng Shin* 3,8
Cooper *** 2,9
Toyo 2,6
Kumho 2,3
*A tajvani Cheng Shin amerikai leányvállalata gyártja a Maxxis abroncsokat
** A Sumitomo csoport gyártja a Falken márkát, valamint a Dunlopot is az ázsiai kontinensre
*** A Cooper tulajdonában vannak pl. a Starfire, Avon márkák is.