Talán a véletlen műve, hogy a Mercedes éppen Continental-sárga kocsit választott az új AMG GT fotózására. A modellnek azonban nem csak színében van köze konszernhez: a ContiSportContact 5P abroncs mellett különféle, magyar leányvállalattal is rendelkező divíziók számos alkatrészt és fődarabot szállítottak a Mercedes-Benznek az autó gyártásához.
Utah államban a Nagy-Sóstó, a Great Salt Lake éppen ideális helyszín egy olyan kocsi megörökítésére, amelynek klasszikusan hosszú motorházteteje alatt rejtőző négyliteres V-nyolcas biturbó teljesítménye 462 lóerő. Az álló helyzetben is a száguldást idéző motorháztető alá a konszern Contitech üzletága szállította a turbófeltöltő tömlőket, a szervo vezetékeket valamint a bordás ékszíjakat.

A maximálisan hátratolt orrmotor és a Transaxle-elrendezésű váltó tette lehetővé az AMG GT tömegének igen előnyös, 47 : 53 százalékos arányú megosztását az első és a hátsó tengely között. Ez az alacsony tömegközépponttal párosítva agilis kezelhetőséget és nagy kanyarsebességet tesz lehetővé a ContiSportContact 5P abroncsokon gördülő kocsi számára.
Az üresen 1540 kilós AMG GT négy másodperc alatt éri el a százas tempót, de ahhoz, hogy ez a teljesítményzuhatag minden körülmények között úton is maradjon, a menetstabilizáló rendszerhez a Chassis & Safety üzletág készítette az alváz-gyorsulásérzékelőt. Emellett az ütközésérzékelőket és a légzsákvezérlő elektronikát is, de ugyancsak a csoporttól származik az analóg és digitális kijelzőket kombináló műszerfal, valamint a klímavezérlés.
Powertrain divíziótól való a hátsó tengelynél elhelyezett, úgynevezett Transaxle-elrendezésű hétsebességes dupla kuplungos automataváltó vezérlése, valamint az üzemanyagszivattyú és a 72 literes tartály üzemanyagszint érzékelője, nem is beszélve a motor kopogás- és hőmérséklet érzékelőiről.