A február végi havazás miatt megnőtt a balesetek száma, és voltak olyan dunántúli útszakaszok, ahol alig maradt hely az árokban a sok autótól. Az egyik Skodán 19 éves nyári gumit találtak a helyszínelők…
Most attól függetlenül, hogy ahhoz aztán már sok ész kell, hogy valaki nyári gumival induljon neki a hóátfúvásoknak, nem árt elmélázni azon, hogy a kocsin 19 éves gumik voltak.
Mindennél fontosabb, és ezért különös figyelmet igényel az abroncsok állapota és minősége. A hideg, esős vagy havas időben a biztonságos közlekedés a megfelelő állapotban lévő téli gumikkal kezdődik. Számos kutatás bizonyította, hogy a jeges-havas úton a nyári gumival felszerelt autónak háromszor annyi fékútra van szüksége, mint a téli abroncsokon futó járműveknek. Használjunk mindig ugyanolyan méretű és típusú gumikat, amelyek jó minőségűek, hiszen emberi életekről van szó.
Indulás előtt mindenképp ellenőrizzük a gumiabroncsok légnyomását és kopását. Egy új, személyautóra tervezett abroncs esetében a profilmélység típustól függően 7-12 milliméter között van. Tiszay Árpád, az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi vezetője kifejtette: téli abroncsnál nagyon fontos, hogy 4 milliméter alatt cseréljünk, mert esős, latyakos úton nincs vízelvezető képessége, havas úton pedig megszűnik a kapaszkodóképessége.