Abroncsfüggők

Mr. Bean eladja…

2017. június 26. 08:45 - butsi77

Csak 400 készült 2015-ben ebből a Land Rover Defender 90 Heritage modellből, és lám, az egyiket Mr. Bean éppen most bocsátja árverésre. Az aukció a Silverstone Classic fesztiválon lesz, július végén.

Ha szemügyre vesszük a Goodyear Wrangler gumikkal büszkélkedő modellt, láthatjuk, hogy, ha a karosszériája nem is – a fényezése éppen olyan, mint az 1947-es, még a sorozatgyártás előtti Series I Land Rover próbamodellé. A kocsiban csak 2260 mérföld van, és becslések szerint 38-45 ezer fontot érhet. bean1_ok.jpg

Nem ez az első ritka kocsi ugyanakkor, amit Mr. Bean eladott. Két éve csaknem 8 millió fontot fizetett a vevő az 1997-es McLaren F1-ért, amit Rowan Atkinson újonnan vett annak idején és azóta 66 ezer kilométert tett meg vele. bean3_ok_1.jpg

Jóllehet Atkinson Mr. Beanként a Breki-zöld Mini Coopert vezette, valójában azonban mindig a gyors kocsik iránt érdeklődött a gumiarcú színész. A McLaren F1 pedig elég gyors: ez volt a világ leggyorsabb sorozatgyártásban készülő autója 1993 és 2005 között, mígnem a hitelesített 391 kilométeres végsebesség rekordot felülmúlta a Bugatti Veyron. A nagy végsebességet a BMW 6,1 literes V12-es szívómotorja révén lehetett elérni, amely 468 kilowatt (627 lóerő) mellett 651 newtonméteres forgatónyomatékkal tolja a kocsit.

Rowan Atkinson gyakran használta a McLarent közutakon is, és közúton történt a két balesete is. Egyszer – 2009-ben – hátulról belefutott egy Austin Metróba, két évvel később pedig lepördült a vizes útról, ami a becslések szerint 910 ezer fontos szerviz-számlát eredményezett.

beanversenyez_ok.jpg

Amúgy Atkinson nem kocavezető, hiszen a klasszikus autókat felvonultató európai nosztalgia-típusú versenyek ismert indulója.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr4612620695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.