Abroncsfüggők

Audi e-tron: győri motor, Goodyear abroncsok

2018. október 19. 08:00 - butsi77

A legtöbb elektromos autót Norvégiában és Kaliforniában vásárolják, úgyhogy érthető, hogy az Audi e-tron világpremierje San Franciscóban volt.

Hazai vonatkozású hír, hogy az e-tron motorja Győrben készül, noha magát az autót Brüsszelben szerelik össze. Az aktuális napi kapacitás mintegy 400 elektromos meghajtás gyártását teszi lehetővé, ami fokozatosan növelhető.

e-tron_goodyear_m.jpg

A kaliforniai világpremier alkalmával a kocsi nagy teljesítményű Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV abroncsokon mutatkozott be, ami megbízható kanyarstabilitást és kedvező kormányozhatóságot nyújt a nedves utakon is, ugyanakkor gördülési zaja alig van.

e-tron44_m.jpg

A kocsi két elektromos motorja 300 kW rendszerteljesítménnyel és akár 660 newtonméter rendszer-forgatónyomatékkal gyorsíthatja a nagyméretű, 490 centi hosszú, 193,5 széles, és 161,6 centiméter magas modellt, amely így álló helyzetből kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 200 kilométer/óra. Elinduláskor – például közlekedési lámpánál – a menetteljesítmények igazán mély benyomást keltenek, a maximális forgatónyomaték ugyanis már 250 ezredmásodperc alatt rendelkezésre áll és a sportkocsikat idéző vonóerőt biztosít. Természetesen összkerékhajtással.

Az első és a hátsó tengely közötti 51:49 arányú tömegeloszlás igen kiegyensúlyozott, a sajátkormányzottsági tulajdonságok pedig semlegesek. Az első és a hátsó kerekeken egyaránt ötkaros felfüggesztést alkalmaztak a tervezők. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás a bekormányzási szög szerint változtatja áttételét, rásegítésének mértéke pedig a sebesség függvényében alakul. A kormányzás így a volán elforgatásával mind közvetlenebbé válik, s az autó már kis kormánymozdulatokkal is agilisan és precízen irányítható, elsősorban városban és manőverezéskor kínálva jelentős előnyöket.

e-tron1_m.jpg

A sebesség és a vezetési stílus függvényében akár 76 milliméterrel is változtatható a karosszéria talajtól mért magassága. A kocsi lesüllyesztése mindenekelőtt a hosszú túrák során javítja nagyban a légáramlási viszonyokat, így segítve elő a tekintélyes, több mint 400 kilométeres átlagos hatótávot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr9914308113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.