Abroncsfüggők

Easy rider - Barum abroncs volt Wyatt motorján?

2018. szeptember 27. 07:52 - butsi77

Ha a Szelíd motorosok szóba kerül, mindenki a két, rendőrségtől leselejtezett 1200 köbcentis Harley-ra gondol. Az ape hanger kormánnyal büszkélkedő, nagy tengelytávú Captain Americára, amelynek első kerekén még fék sem volt, no meg a Billy Bike-ra, a tankján a stilizált lángnyelvvel.

norton_ranger_1968_m.jpg

Azonban a film úgy kezdődik, hogy Wyatt és Billy (Peter Fonda és Dennis Hopper) két kicsi, de annál hangosabb, lepusztult motorral hajt be a képbe, a La Contenta Bar elé, hogy a kedves mexikóiaktól megvegyék azt az anyagot, amelynek árából aztán elindulhatnak végső útjukra.

Az a két kis motor egy Bultaco és egy Norton volt. Fonda alatt pedig pontosan a képünkön látható spanyol cross motor, egy Bultaco Pursang volt, aminek fülsértő kétütemű hangja emlékezetessé teszi az első képkockákat. A bringa a film készítése óta végig magánkézben volt, és a közelmúltban restaurálták, mert október hatodikán árverésre bocsátják. Szakértők szerint 60-70 ezer dollárért is elkelhet.

De ami különösen érdekes, hogy a fotókon is láthatóan, az első, 21 hüvelykes kereket Barum Moto Cross abroncs díszíti. Láthatóan elég öreg, de jó lenne tudni, vajon egykorú-e a motorral.

Dennis Hopper egy 1968-as Norton Ranger nyergében jött a képbe, ami annak idején meglehetősen népszerű volt, olyannyira, hogy Clint Eastwood is ilyet vezetett a szintén 1968-ban forgatott Coogan's Bluff című filmben.

1 komment
Címkék: motor barom abroncs

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr10014266123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopasz Szuzukis 2018.09.28. 08:34:19

A 60-s években, és a 70-es évek elején a nemzetközi versenyeken a csehszlovák Czetka uralta a mezőnyt. Ennek nemcsak az erős, nyomatékos és strapabíró motor volt az oka, hanem a kiváló minőségű, szintén csehszlovákiai Barum gumik. Sok nagy versenycsapat szívesen vásárolta a Barumot.