Abroncsfüggők

Az Audi kesztyűt dobott a Teslának

2018. szeptember 07. 07:58 - butsi77

Első ízben mutatott be dizájntanulmányt az Audi a kaliforniai Montereyben, a Pebble Beach Automotive Week alkalmával. Ezért is kapta a jövőbe mutató kocsi a PB megjelölést. 

pb4_v.jpg

Az Audi tulajdonképpen odadobta a kesztyűt a Teslának, de amíg a Tesla Roadster Michelin gumikat kapott, az Audi Pirelli P Zero abroncsokon áll.

tesla_roadster_v.jpg 

Így első látásra az Audi PB18 e-tron karosszériája sokkal kiforrottabb, izgalmasabb. Más kérdés, hogy a Teslának már komoly e-autós múltja van, míg az Audi mostanában vág bele a dologba. Viszont azt is tudjuk, ha Ingolstadt belekezd valamibe, akkor belead apait-anyait.

A Tesla közleménye meglehetősen szűkszavú, de annyit megtudunk belőle, hogy a Roadster két másodperc alatt gyorsul százra, hatótávolsága pedig csaknem ezer kilométer. Ugyancsak két másodperces a 830 newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkező PB18 gyorsulása, az Audi azonban azt is elárulja, hogyan éri el az autó ezt az értéket. A 4,53 méter hosszú, 2,0 méter széles és 115 centi magas tanulmánymodell hajtásáról három nagyerejű elektromos motor gondoskodik: egy elöl, kettő pedig hátul. Az utóbbiak középen elhelyezve a féltengelyeken keresztül hajtják meg a hátsó kerekeket. A maximális összteljesítmény 500 kilowatt, ám boost-üzemmódban átmenetileg akár 570 kW is a vezető rendelkezésére állhat.

Mindehhez a 22 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat elöl 275/35, hátul 315/30 méretű gumiabroncsokkal szerelték, a 19 hüvelykes szénszálas féktárcsákkal készült fékek pedig az elektromos fékrendszerrel közösen még a legkeményebb versenypálya-bevetések során is tartós fékhatással lassítják a tanulmánymodellt.

pb1_gummi.jpg 

A kocsi alapkoncepciója és izgalmas vonalvezetése az Audi Malibuban létesített, új kaliforniai formatervező stúdiójából származik, ahol következetesen a jövő útján rajzolják tovább a márka formavilágát. A nagyméretű és csaknem függőleges állású hátsó szélvédővel közösen ez a formavilág – a kupé- és a kombi-farkialakítás sajátos szintéziseként – shooting-brake koncepciót idéz. Az eredmény pedig nem csupán semmi mással össze nem téveszthető sziluett, hanem 470 literrel viszonylag tágas csomagtér is, ami számos esetben a sportautók komoly hiányossága.

pb1_v.jpg

A PB18 e-tron műszaki koncepciója az Audi sokévi Le Mans-i győzelemsorozatából és versenytapasztalataiból is profitál, megvalósításáról pedig a márka nagyteljesítményű modelleket építő leányvállalata, az Audi Sport GmbH gondoskodik.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr2214227141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2018.09.08. 13:53:29

Dizájn szempontból a Tesla sokkal koherensebb, letisztultabb, az Audi egy kissé erőltetetten futurisztikus akar lenni, sok eltúlzottan hatásvadász részlettel. És ráadásul csak egy koncepció, míg a Tesla már a második generációs szériagyártásnál tart hamarosan.
Amúgy bírom, hogy időről időre jönnek a hírek, hogy hű, most aztán leáldozott a Teslának, mert ez vagy az a nagy autógyártó kihozott egy koncepciót. És mindig nagyjából ennyiben maradt a dolog, miközben a Tesla szériagyártások elárasztják a piacot. Tudtommal ebben az évben a Tesla a saját osztályában az USA-ban több autót adott el, mint bármelyik a 3 nagy németből. Ehhez képest még mindig csak koncepciókat mutogatnak, a gyártásére új tt modelljeik meg kb. azt tudják, amit a Tesla már 3 éve megcsinált.
cleantechnica.com/2018/07/28/tesla-model-3-sales-vs-small-midsize-luxury-car-sales-usa-tesla-now-crushing-the-competition/

fifibá55 2018.09.08. 18:33:09

@Daily Shark hibátlan megjegyzésén túl ez számomra kb. ugyanaz a kategória, mint az oroszok Kalasnyikov CV-1 tanulmánya.

Medgar 2018.09.08. 19:18:30

@Daily Shark: Rosszul tudod. A tesla a vw, mercedes, bmw, audi mögött van. 2018 szeptemberig az audi 148 000 kocsit adott el, a tesla 50 ezret.

röf 2018.09.08. 20:58:39

Valamiért jóleső érzés fikázni az Audit...
Hogy a TESLA-nak leáldozik-e az leginkább Musk-on múlik.
Még néhány ilyen hülye bejelentés, hogy kivásárolja magát a tőzsdéről, és tényleg leáldozik...
A Model3 piaci bevezetése finoman szólva nem egy sikertörténet.
Az Audi köszöni szépen elvan, nem igazán szorul az amerikai piacra.
Ez persze nem jelenti, hogy a sok szar amerikai antiautó között ne lenne keresnivalója...

efi 2018.09.08. 21:29:25

Az Audi hátulja iszonyú ocsmány. Tetten érhető az a kényszeres elcsúfítás, ami valahogy mindig kötelezően megjelenik az elektromos autóknál (a Tesla kivételével persze)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.09.08. 21:35:56

Az Audinak tényleg semmi keresnivalója van Pebble Beachen. Elit oldtimerekben nem játékos, a legjobb formatervezői (Silva, Eggert) meg ott hagyták a céget.

Maga a tanulmány sem valami nagy szám, sok különbet láttam már tőlük (pl E-tron Detroit concept)

Az Audi kapacitásával ez nem egy kesztyű hanem egy pille papír-zsebkendő, ehhez képest a Tesla Roadster holdra lövése saját úrhajóval akkora pofon mintha Musk a teljes hagyományos autóipart szájbakente volna egy acél lovagi kesztyűvel. Nem üt ki vele senkit, de GM Toyota vagy a VW marketingesei aznap este alighanem elbúcsúztak az az évre tervezett bónusztól...

Donor 2018.09.09. 10:53:32

@Medgar: 148ezer elektromos autót? :)))) Aligha.
Pedig ugye ezeknek a gyártóknak van kapacitása, tudása (állítólag), és tőkéje, csak épp akkumulátoruk nincs, ezért a Tesla a piacvezető az elektromos autók terén.
A Tesla versenytársa nem a németek, hanem a Kínaiak, esetleg a Nissan-Renault, merthogy Európában ezekből fut a legtöbb elektromos, mivel megtalálták azt a piaci rést amit a Tesla nem fedett le. Németeknek csak pár kézzel összerakott bemutató darabja van villanyból.
Mindezek mellett elég vicces amikor kijönnek egy olyan Mercivel, vagy Audival ami nyomába sincs a Teslának se árban, se teljesítményben, és verik a mellüket, hogy ez a Teslagyilkos.
Igazság meg az, hogy egy autó kaszniba egy erős villanymotort és jó nagy akkut minden hülye be tud építeni, de amíg a Tesla saját gyártású akkujai jóval olcsóbbak és jóval nagyobb teljesítményűek, addig esélyük sincs labdába rúgni a Teslagyilkosoknak a Tesla saját játékában.
Persze nagyon fasza kocsiszekrényt tudnak gyártani a németek, jobbat is mint a Tesla, de nézd meg a Mercit, még mindig az elavult belsőégésű motorra hasonlító hajtás elrendezést erőltetik. Akkor most nézd meg a Tesláét. Egyszerűen nem foglal helyet, minden a futóműben és az alvázban van, és jóval egyszerűbb (olcsóbb/megbízhatóbb)
Német autógyárak hihetetlen tapasztalata és arroganciája emlékeztet arra amikor megjelent az első iPhone, és a Nokia nem tudta felvenni a lépést.
Vagy pl. mutass egy német elektronikai gyárat? Mindegyiket Samsungnak, LG-nek vagy valami kínainak hívják.

NLQ 2018.09.10. 09:07:23

hmmm szerintem majd ha mindket auto a piacon lesz akkor el lehet donteni ki dobott kinek kesztyűt