Abroncsfüggők

Michelinnel körözött a Nürburgringen az új Opel Corsa GSi

2018. augusztus 17. 08:22 - butsi77

Michelin Pilot Sport4 215/40 ZR 18 abroncsokon tért vissza közénk az Opel Corsa GSi. Hallgassuk csak, hogy videónkon hogy sírnak a csúszáshatáron a gumik.

Az első Corsa GSi 1988-ban született meg: a kocsi 100 lóerős volt, és ma már keresett klasszikus. A 2012-ben bemutatott negyedik generációs Corsa D GSi után szünet következett – mostanáig.

corsa2_v.jpg

Az új modell mini-erőművel, „túltölthető” (Turbo-Boost) motorral és OPC-futóművel készül a szenvedélyes sportautósoknak. Hajtását 1,4 literes, négyhengeres, 150 lóerős benzines turbómotorra bízták. Ehhez szűk lépcsőkkel áttételezett, hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, amely rendkívüli húzóerővé alakítja a 3000 és 4500/perc között nyújtott 220 newtonméteres forgatónyomatékot. Ennek megfelelően nemcsak a nulláról százra gyorsítás 8,9 másodpercével tűnik ki Rüsselsheim kicsi rakétája, hanem rendkívüli rugalmasságával is. A Corsa GSi mindössze 9,9 másodperc alatt növeli sebességét 80-ról 120 km/órára, és megfutja a 207-et.

Az OPC-futóművet és a neonvörös nyergekkel ellátott fékberendezést Volker Strycek, az Opel Performance Cars és autósport igazgatója hangolta a legendás Nürburgring Nordschleifén.

Ezzel garantált az agilis viselkedés és rövid féktáv – különösen, ha a vevő kívánságára 18 hüvelykes könnyűfém felnikkel és 215/40 ZR18 méretű sportgumikkal szerelik fel az autót.

Szemtől szembe a Corsa GSi szemtelenül vagány arcát nagy méhsejt-maszk, központi Opel-villám, a belőle kiinduló díszléc és a karbon-versenyoptikájú tükörház határozza meg. A nagy, krómkeretes designelemek, amelyeket a fronton vízszintesen végighúzódó fekete keresztléc kapcsol össze, illetve a motorháztető jelzésszerű légzőnyílása vegytiszta sportosságot közvetítenek. A tetőperem karakteres spoilere leszorító erőt kelt; a krómozott kipufogóvéget a határozott rajzú, színre fényezett hátsó kötény foglalja keretbe.

Sportos hangulat uralkodik az utastérben is: aki beül az opcionális Recaro-Performance ülésbe, megfogja a bőrbevonatú volánt, fokozatba löki a bőrgombos váltókart, és odalép az alumínium-sportpedálokra, az első pillanattól vérpezsdítő örömautózásra számíthat.

A sportos GSi modelleknek több mint harminc éves történetük van, hiszen már 1984-ben a Manta GSi és a Kadett GSi 115 lóerős 1.8-as motorja emelte meg az adrenalinszintet. Négy évvel később a Kadett 2.0 GSi vette át a stafétabotot, kétliteres, 150 lóerős, két felülfekvő vezértengelyes, négyszelepes erőforrással. Az Astra első generációjának tulajdonosai ugyancsak részesültek ennek élvezetéből.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr814186183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása